taşınmaz devrinde dikkat edilmesi gereken hususlar Haberi
Tapu dairesinde dikkat edilmesi gerekenler!
Tapu dairesinde gerçekleşecek taşınmaz alım satım işleminizin sorunsuz gerçekleşmesi ve olası bir hüsran ile karşılaşmamak adına, alıcının ve satıcının da dikkat etmesi gereken bazı hususlar bulunuyor.
Özellikle, taşınmaz sahibi olmak isteyen alıcıların tapu dairesine gitmeden önce birkaç araştırma yapması kendi yararına oluyor.
Alıcının, satın almak istediği gayrimenkulün tapu örneği ile birlikte belediyeye giderek, sorgulama yapabiliyor. Tapu ile gösterilen taşınmaz aynı mı, tapu gerçekten satıcıya mı ait gibi bilgiler teyit edildikten sonra alıcı, satış işlemi için tapu dairesine gidebiliyor.
Tapu dairesinde; satış için işlem numarasının erkenden alınması ve başvuru kaydının oluşturulması halinde işlem ertesi güne sarkmıyor. Söz konusu randevu internet üzerinden de alınabiliyor.
Tapu dairesinde gerekli belgeleri tarafların beraberinde getirmiş olması gerekiyor. Alıcı ve satıcının kimlik fotokopileri (üzerinde adres ve...