türkiye markaları yurt dışı Haberi
Kovid-19 salgını sebebiyle yurt içindeki satış gelirleri düşen Türk markaları, döviz kurunda yaşanan artış ve özellikle Avrupa’da ucuzlayan kiralar gerekçesiyle yurt dışına odaklandı.
Dünya'dan Yener Karadeniz'in haberine göre; birçok marka, krizi fırsata çevirmek için harekete geçti. İpekyol gibi bazı markalar yurt dışında online kanala yönelik çalışmalar yaparken, Damat Tween gibi birçok marka ise mağaza sayısını artırmak amacıyla fırsatları değerlendirmeye başladı. Birleşmiş Markalar Derneği’nden (BMD) alınan bilgilere göre, 2019'da derneğe üye 106 marka, 125 ülkede 4 bin 396 mağazaya sahipken, söz konusu rakam geride bıraktığımız yıl derneğe katılan yeni üyelerin katkısı ile 5 bin 356’a ulaştı. Bu yıl ise yurt dışında açılacak yeni mağaza sayısının 700 ila bin arasında olacağı öngörülüyor.
Yurt dışında kiralar düşüyor
BMD Başkanı Sinan Öncel, aşının da katkısıyla...