Hazır giyim ve ayakkabıda büyük zam kapıda! Sektör temsilcileri öyle oranlar verdi ki...
Alım gücündeki erime sebebiyle ayakkabıda talep uygun fiyatlı, sentetik ürünlere kayarken, hazır giyimde de yerli çekildi, bazı firmalar artık satışlarının yüzde 60'lık bölümünü turistlere yapıyor. Fiyatlardaki artışa yetişemeyen vatandaşlar için ise çok büyük zamlar kapıda...
SATIŞLARDA YILLIK YÜZDE 30 AZALMA VAR
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kayada hazır giyimde fiyatların son bir yılda ikiye katlandığını, bunun etkisiyle satışlarda yıllık bazda yüzde 10 ila 20 aralığında düşüş yaşadıklarını söylerken, Sinan Öncel ise satış adetlerindeki düşüşün Haziran ayında yıllık bazda yüzde 30’lara ulaştığını dile getirdi.
Söz konusu bu satışlardaki bu daralmanın 2022'nin 2. 6 ayında da sürmesini beklediklerini dile getiren Kaya, “Dünyada olduğu gibi Türkiye de enflasyon çıkmazı içinde. Enflasyon nedeniyle hane halkının ekonomik sıkıntıda olduğunu görüyoruz." diyerek, tüketicilerin ceplerindeki parayı daha ekonomik olarak kullanacağını söyledi.
SATIŞLARIN YÜZDE 40-60 ARALIĞI TURİSTLERE YAPILIYOR
Vatandaşların alım gücü günden güne erirken turistlere yapılan satışlar ise artmaya devam ediyor.
Konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada “Türk müşterilerin alım gücü düştükçe toplam satışlar içinde yabancıların payı arttı” diye konuşan BMD Başkanı Öncel, “Bazı alışveriş merkezlerinde turistlere yapılan satışlarda yüzde 40, bazılarında ise yüzde 60 artış olduğunu dile getirdi.
Fakat Sinan Öncel’in aktardığına göre söz konusu bu durum, markaları tedirgin eden bir durum.
Yaptığı açıklamada, “Bazı markalar yabancılara bu kadar fazla satış yapmaktan endişeli” diyen Sinan Öncel, “‘İlerleyen dönemde turist gelmezse bu satışları kime yapacağız’ endişesinin hakim olduğunu dile getirdi.
‘KAPANMALARLA KARŞI KARŞIYA KALABİLİRİZ’
Diğer bir tarafından, TGSD Başkanı Ramazan Kaya, vatandaş tarafında durum bu iken firmalar tarafındaki büyük sıkıntılardan birinin de ‘kârsızlıkla mücadele’ olduğunu söyledi. Finansmana erişim konusundaki talepleri karşılanmadıkça iflaslar yaşanabileceğini kaydeden Kaya, “Önceden kârlılığı konuşurken şimdi kârsızlığı konuşuyoruz” dedi.
Firmaların neredeyse genel gideri karşılayacak etiket fiyatlarıyla hayatlarını devam ettirmeye çalıştıklarını dile getiren Kaya, son BDDK kararlarıyla finansmana erişimin de artık kolay olmadığını dile getirerek, orta ve uzun vadede finansmana ihtiyaçları olduğunu dile getirdi. "Maliyetlerin yanında önümüzdeki dönemdeki en büyük sıkıntı, finansmana erişim." diyen Kaya, bu konudaki sıkıntılar sürerse, o zaman kapanmalarla karşı karşıya kalabileceklerini söyledi.
Bayram fırsatçıları hortladı! Soygun yola çıkmadan başlıyor
O üründe korkunç zam senaryosu, peş peşe gelecek! Şimdiden koşun markete
Şeker, çay, ayçiçek, ekmek derken bir ürüne daha zam geliyor! Görünce şaşırmayın