Birleşik Markalar Derneği Haberi
BMD tarafından iki yıllık bir çalışma sonucu hazırlatılan 'Hedef Ülke Raporu'', basın toplantısıyla tanıtıldı. Hedef ülkelerin ekonomik ve siyasal pozisyonlarının değerlendirildiği ve Türk markalarına yeni bir rotanın çizildiği raporun açıklandığı toplantıda konuşan Yılmaz Yılmaz, harcama alışkanlığı, pazar doygunluğu, nüfus yapısı, ekonomik büyüklük, organize perakendecilik, siyasal risk ve ithalat sürecine bakarak ülkelerin karnelerini çıkardıklarını belirtti. Yılmaz, bu kriterlere göre Rusya'nın 3,8 not ile birinci, Birleşik Arap Emirlikleri'nin (BAE) 3,3 not ile ikinci, Kazakistan'ın ise 3,1 not ile üçüncü sırada yer aldığını bildirdi. 21 ülkenin incelendiği raporda 1,7 not ortalaması ile Suriye'nin son sırada yer aldığını bildiren Yılmaz, iki yıl önce hedef ülke olarak değerlendirilen Suriye'nin bugün en son sırada yer aldığına dikkati çekti. Ekonomik, politik ve askeri dengelerin bu kadar hızlı değiştiği...