Dekorasyon Eğimi Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Kemal Yıldırım Haberi
Renklerin ruh halimiz üzerindeki etkilerini biliriz. Bazı ortamlara girdiğimizde içimiz açılırken, kimi ortamlarda ise benzer dekorasyon objeleri olmasına rağmen ruhumuz daralır. Renklerin etkini bilen, özellikle fast food tarzı gıda satan ticari firmalar, tabela ve müşteriyi karşılayan bankolarında parlak kırmızı ve sarı gibi davet edici renkler kullanırlarken daha prestij sahibi restoranlar ise iştah artırıcı etkisini bildiklerinden dolayı dekorasyonlarında ana renk olarak turuncuyu tercih ederler.
Dekorasyon renklerinin insana etkileri son yıllarda akademik araştırmaların da konusu oldu. Gazi Üniversitesi Mobilya ve Dekorasyon Eğitimi Bölümü, Dekorasyon Eğimi Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Kemal Yıldırım ve ekibi, mekânlarda kullanılan renklerin insanlarda nasıl farklı hisler uyandıracağı konusunda bir araştırma yaptı.
Bu araştırmada, bilgisayar ortamında aynı dekorasyon objelerine sahip, sadece renkleri değişken...