18 / 05 / 2024

MAPIC Fuarı'nda muhteşem final!

MAPIC Fuarı'nda muhteşem final!

Her yıl düzenlenen dünyanın en büyük uluslararası gayrimenkul ve perakende fuarı Mapic, bu yıl da 13-15 Kasım tarihlerinde Fransa'nın Cannes kentinde ziyaretçilerini ağırladı. Türkiye yoğun lobi faaliyeti gerçekleştirdi. ..




Her yıl düzenlenen dünyanın en büyük uluslararası gayrimenkul ve perakende fuarı Mapic, bu yıl da 13-15 Kasım tarihlerinde Fransa'nın Cannes kentinde ziyaretçilerini ağırladı. POSTA Gazetesi'nin de sponsorları arasında bulunduğu fuarda Türkiye yoğun lobi faaliyeti gerçekleştirdi. Sektör temsilcileri fuarın son gününde düzenledikleri üç oturumla Türkiye'nin gelişimini ve yatırım potansiyelini yabancı perakendecilerle paylaştı. 


Herkes görüşmek istiyor 


İki günlük fuar izlenimini paylaşan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Ramsey îcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan, Türk firmalarla görüşmek isteyen yabancı sayısmm oldukça fazla olduğunun altını çizdi. Mapic'in Türkiye perakende sektörü açısmdan çok önemli bir organizasyon olduğunu belirten Hüseyin Doğan, "Markalarımızın yurtdışında genişleme stratejisi var. Bu fuar global buluşma fırsatı yaratıyor" diye konuştu. 


Türkiye'nin gelişimi etkiliyor 


Türkiye'nin yakaladığı performans ve markalarıyla ilgi çeken bir konumda  bulunduğunu belirten Doğan, "Burada markaların sahipleriyle Türkiye'yi temsil ettik. Uluslararası yatırımcılar Türkiye'nin perakende gelişiminden etkilenmiş ve yakın bir ilişki içindeler. 

Markalarımızın 2023'te yurtdışında 20 bin mağaza hedefi var. Fuardaki ilgi ve talep bu hedefin gerçekleştirilebileceğini ortaya koydu" dedi. İlgi başarımızı teyit etti "Yöneticiler birçok yabancı firmayla görüştüklerini söyledi" diyen Doğan, bu talebin aslında Türk markalarının başarısını teyit ettiğini belirtti. Bu küresel organizasyonu İstanbul merkezli bir etkinlik haline getirmek istediklerini söyleyen Doğan "Türkiye merkezi bir konumda ve Türk markaları bölgesinde çok etkili. Netice almak için her formülü değerlendireceğiz. Bu sineıjiyi Türkiye'ye taşımak istiyoruz" ifadelerini kullandı. 


Yakın coğrafyada büyüyecek 


Ramsey'in faaliyetleri hakkında da bilgi veren Hüseyin Doğan şunları söyledi: "18 ülkede 38 mağazamız var. Bu uzun bir yolculuk. Ama yaptığımız koleksiyon, iş modelimiz ve kalitemiz Türkiye'deki başarıyı yurtdışında da gerçekleştireceğimiz konusunda ilham veriyor. Önceliğimiz Türkiye ve Rusya. Bu iki ülke yakın coğrafyayı çok fazla etkiliyor. 5 yılda yurtiçinde 150, yurtdışında 60 mağazaya ulaşacağız." Fransa'nın Cannes kentinde düzenlenen dünya çapındaki perakende organizasyonu Mapic, yeni pazar ve işbirliği fırsatları açarak Türk firmaların yüzünü güldürdü. Fuarın son gününde üç oturum birden organize edenperakendeciler, Türkiye'deki yatırım fırsatlarını adeta yabancı yatılmaların aklına kazıdı 'Bilinirliğimizi artırdı' Mapic'e katılan ilk Türk firması olan Öncüoğlu Mimarlık Başkanı Enis Öncüoğlu şöyle dedi: "İlk önce ziyaretçiydik. Bir yıl sonra stant açtık ve ondan sonra yurtdışındaki birçok AVM projesi içinde yer aldık. Fuar sayesinde bilinirliğimiz çok arttı. Ardından Kazakistan, Moskova ve New York ofislerini açtık. Türk firmaların yurtdışındaki projelerde yer almasına ve ihracatın artmasına yardımcı oluyoruz." AVM'ler 60 milyar hedefini aşacak Hulusi Belgü 


'FIRSATLARI HERKES GÖRÜYOR


Linens Genel Müdürü Erkmen OnbulakTürk firmalarının stantlarındaki sunumunun dikkat çekici olduğunu belirtti. 

Onbulak şöyle devam etti: "Perakende birliklerinin bir arada olması güçbirliğinin de göstergesi. Günlük hayatımızda birbirimizle konuşma fırsatı bulamazken bu gibi fuarlarda alternatif konuşma fırsatı yakalıyoruz. Türkiye'de büyük fırsatlar olduğunu herkes bizzat görüyor." 'Stant bulamıyorduk' Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü, krizden sonra Mapic gibi organizasyonlara katılımın azaldığını, Türkiye'nin ise bunu fırsata çevirdiğini söyledi. 


Belgü şöyle dedi: "Türkiye stant bulmakta zorlanırken şimdi başı çekiyor. Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi ile Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Federasyonu ortaklık imzaladı. Artık bu tür etkinlikler Türkiye'ye taşınacak." 15 bin kişiye yeni iş Bu yıl AVM'leri 1.6 milyar kişinin ziyaret edeceğini belirten Hulusi Belgü, "60 milyar lira ciro hedeflemiştik. 

Bu hedefler aşılacak. 57 ilde 330 AVM var. 2014'te 20 adet daha açüacak. 385 bin kişi çalışıyor. 

2014'te 400 bini aşacak. AVM yatırımı 45 milyar doları buldu. Bunun 15 milyar dolarını yabancılar yaptı. Büyük fonlar yeni yatırımlara hazırlanıyor. Ofis ve şehir otelleri yabancının radarında" diye konuştu. 


'Yabancılar yer istiyor' 


Emaar Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Ümit Türüdü Şen, fuarda Emaar Square projesini tanıttıklarını söyledi. Büyük bir alışveriş kompleksinin olacağı projenin 2015 yümda tamamlanacağı bilgisini veren Şen, yabancıların bu projede yer almak istediğini kaydetti. Türk markaların uluslararası arenadaki gücüne dikkat çeken Mavi Jeans Genel Müdürü Cüneyt Yavuz ise "Artık daha güçlüyüz ve daha cesuruz" diye konuştu. 


Posta Gazetesi 


Geri Dön