Online alışveriş yapanlar dikkat. İnternet alışverişinde bu dolandırıcılığa son
Online alışveriş alışkanlığı artarken bazı satıcılar, vatandaşları zor duruma sokuyor. Tüketiciyi, “Stokta yok” diyerek mağdur durumuna sokan satıcılara mahkemeden karar çıktı. İşte detaylar…
İnternetten alışveriş yapma alışkanlığı gün be gün artarken ay sonunda gelen ekstrelerin büyük çoğunluğunu da bunlar oluşturuyor.
Bu durumu ise kötüye kullananlar da mevcut. Vatandaş ise online alışveriş kurallarıyla ile ilgili bilinçlenmek istiyor.
Son günlerde tüketici lehine sonuçlanan bir davada bu durumu net anlatan bir şekilde sonuçlandı.
EKSTRA FİYAT BİÇTİLER
Online alışveriş yapmak isteyen bir vatandaş, satın almak istediği telefon kulaklığının 329 lira olan ücretini ödeyip satın alım işlemini gerçekleştirdi. Fakat aradan üç gün geçince ‘ürün stokta bulunmuyor’ şeklinde göstererek ürünün satış işlemini iptal etti ve ücreti alıcıya iade etti. Ancak tüketici vatandaş, ürünü aramaya devam edip iki gün sonra aynı yine sitede aynı ürünün 445 lira yani daha yüksek bir ücret ile satışta olduğunu gördü. Tüketici ise işin sonunda bu ürünü daha yüksek fiyattan satın aldı.
Bu olay ile birlikte vatandaş, konuyu Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıyan taşıdı. Daha fazla şekilde ödemiş olduğu 116 liranın kedisine iadesini istiyor fakat heyet bu talebin reddine karar verince vatandaş da karara itiraz edeip konuyu tüketici mahkemesine aktardı. Mahkeme yanıtı ise “Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaşması olarak kabul edilmez. Davalının stok bulunmadığı iddiası ile siparişi iptal etmesi usul ve yasaya aykırı” oldu.