02 / 05 / 2024

Orçun Ayaz: Sattığı ürüne hakimiyetle ve bunu müşteriye yansıtarak başarılı olunuyor!

Orçun Ayaz: Sattığı ürüne hakimiyetle ve bunu müşteriye yansıtarak başarılı olunuyor!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 5. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları kapsamında konuşan Metropolist Yapı-DKY İnşaat- Metrowin Satış Müdürü Orçun Ayaz toplantıda satış ekiplerinin sattığı ürüne hakimiyetinin önemini vurguladı



Metropolist Yapı-DKY İnşaat- Metrowin Satış Müdürü Orçun Ayaz'ın konuşması:


Merhabalar Orçun Ayaz... Metropolist ve DKY İnşaat adına buradayım. Satış olunca konuşmaya başlayınca saatlerce konuşulabilir. Çok konu var. Ben kendimce şöyle yapardım... Bir kişinin satışa geçebilmesi için belli yüzdeler var. Kendimce yüzdelere bölerdim. Firmanın marka olması müşteri için yüzde 30, ofise geldiği zaman ofis güzel görkemli yüzde 20 oradan geliyor. Geri kalan kişi tamamen kişi odaklı satıcı odaklı tabii ki ofisler önemli ama siz istediğiniz kadar ofis yapın orada satıcınız çok çok önemli. Onun müşteriyle olan dialoğu. 


Aslında eğitim iyi aldıktan sonra olay basitleşebiliyor. Bir satıcının ne satarsa satsın konut ya da herhangi başka bir şey sattığı ürüne hakimse bunu zaten müşterisine yansıtabiliyorsa bence o zaten çok rahat bir şekilde başarılı olabilir. Çok bir şey yapmasına gerek olduğunu düşünmüyorum. Konuya hakimiyet...


Kilit sorularda bir çok satışçı bilmemesine rağmen orada sırf cevap verebilmek için farklı şeyler söylüyor. Bu da yansıyor karşı tarafa... Müşteri yüzünüze vurmaz. Sen bana burada yalan söyledin gibi değil satışın kaçması olarak ortaya çıkar. Bence orada satış danışmanı sorduğunuz soruyu çok net bir şekilde bilemiyorum deyip o anda bilgi alabileceği birisi varsa doğru bilgiyi o şekilde alması faydalı olur diye düşünmekteyim. 


Birçok firma biliyor tanıyor. Sattığı projeyi biliyor tanıyor. Yeni başlamış aslında genç yeni satışçılar biraz daha eğitim alması lazım. Kişi çok önemli, olay kişide bitiyor. Şu da çok önemli... Moral motivasyona yönelik firmaların, patronların yapacağı çalışmalar...


Ben son zamanlarda şunu gözlüyorum sektörde. 

Eskiden maddi anlamda eğlenceler personelin moralini yükseltirken, çok yoğun bir sektörde çalıştığımız için şu anda personeli izinler motive edebiliyor. Sektöre de Dumankaya'nın bir gün 1 hafta 1 gün 2 hafta…


Orçun Ayaz: Sattığı ürüne hakimiyetle ve bunu müşteriye yansıtarak başarılı olunuyor!


Bir de eğitim almamış satıcıların yaptığı yanlışlıklar da var. Özellikle müşterinin görüntüsüne tipine bakarak karar verme yapılan en büyük yanlışlardan... Onlarla ilgili çok ilginç anılarımız var. Bir de ben satışa farklı bir sektörden geliyorum. Amerikan kökenli... Daha önceden kulüp üyeliği sattım. Sektöre bu eğitimleri getiren bir Amerikan kökenli firmada görev yaptım. Orada Amerikalı eğitmenlerimiz vardı. Oradan aldık eğitimi. Biz de kesinlikle müşteriyle masada karşılıkla oturmak yasaktı. Yan yana oturmak… Aslında çok konu var konuşacak ama şu anda aklıma gelenler bunlar... 


Geri Dön