25 / 11 / 2024

Otel mağazaları da ‘dolar’ çıkmazına girdi!

Otel mağazaları da ‘dolar’ çıkmazına girdi!

DOLAR kurundaki hızlı yükseliş alışveriş merkezlerindeki (AVM) dükkanlardan sonra Antalya’da 5 yıldızlı otellerin bünyesinde faaliyet gösteren mağaza işletmecilerini de vurdu.




DOLAR kurundaki hızlı yükseliş alışveriş merkezlerindeki (AVM) dükkanlardan sonra Antalya’da 5 yıldızlı otellerin bünyesinde faaliyet gösteren mağaza işletmecilerini de vurdu.


Yapılan anlaşmalar gereği dolar kuru üzerinden kira ödeyen birçok işletmeci otel yönetimleri ile karşı karşıya gelirken, ödenmeyen kira borçlarıyla ilgili birçok zincir otelde icra işlemleri başlatıldı. Kötü giden süreç sonrası 5 yıldızlı otellerin içerisinde faaliyet gösteren birçok işletmeci maliyetleri düşürebilmek adına mağazalarını kapalı tutmaya başladı. Bazı işletmeciler ise sadece turist gruplarının olduğu dönemlerde faaliyet göstermeye başladı. Bu durum özellikle zincir otellerde memnuniyetsizliklere neden olurken, bu sürece ilk tepki Rixos Otelleri’nden geldi.  


GEREKİRSE KAPATIRIM

Rixos Otelleri içerisindeki mağazaların geleceği konusunda radikal bir karar aşamasında olduklarını vurgulayan Rixos Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, gerekirse otel içerisindeki tüm mağazaların kapatılabileceğini söyledi. Hiçbir işletmeciyi zor duruma sokmak istemediklerini belirten Tamince, kaliteden ödün vermemek adına böyle bir fikrin gündeme geldiğini anlattı. Turizmdeki kötü gidişin mağazacılık sistemini kötü yönde etkilediğini belirten Tamince, “Herkesi çağırıp (Mağaza işletmecileri) ne yapıp yapamayacaklarını sorduk. Tamam, biz onların ortağıyız ama dükkânda 3 tane eşya bırakıp sakal tıraşı olmayan bir tezgâhtarla bu iş olmaz. İstediği zaman dükkânı açan, istediği zaman kapat bir işletmeci istemiyoruz” diye konuştu. “Turizm kötü diye gelen misafiri cezalandıramayız” diyen Tamince, şöyle konuştu: “İşler kötü gidebilir ama misafir derdimizi dinlemeye değil, tatile geliyor. Ben de şöyle bir karar aldım; gerekirse o dükkânları kapatalım. Mesela kira almak değil, kaliteyi korumak, doğru işi yapabilmek. Rixos bir marka. Müşteri oteldeki berberi kapalı bulacağına ‘Berberimiz yok’ demek bizim için daha avantajlı.”


Hürriyet


Geri Dön