22 / 11 / 2024
fuzul

Sosyal medya gayrimenkul pazarlamasını nasıl etkiliyor?

Sosyal medya gayrimenkul pazarlamasını nasıl etkiliyor?

Sosyal medya platformları gayrimenkulleri pazarlamanın yollarından biri oldu. Yaşayacak yeni bir ev arayan vatandaşlar, arayışlarını sosyal medya aracılığıyla yapıyor. Konut satın almayı düşünenler, genellikle dışarı çıkmadan, sosyal medya platformlarından aramalarını gerçekleşiriliyor.




Sosyal medya platformları gayrimenkulleri pazarlamanın yollarından biri oldu. Yaşayacak yeni bir ev arayan vatandaşlar, arayışlarını sosyal medya aracılığıyla yapıyor. Konut satın almayı düşünenler, genellikle dışarı çıkmadan, sosyal medya platformlarından aramalarını gerçekleşiriliyor.

Sosyal medya gayrimenkul pazarlamasını nasıl etkiliyor?

PropertyTR Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Boz, yazdığı kitabında; sosyal medya araçlarının, gayrimenkul pazarlamasına etkisini, sosyal medyanın sahip olduğu gücü ve sağladığı fırsatları da anlatıyor. 

Gayrimenkul sektöründe, pazarlama söz konusu olduğunda, eğrinin önünde olmak önem arz eder. Mesajın yayılmasında en iyi yöntem sosyal medya olur. Emlak pazarlamasında başarı için, sosyal medyanın nasıl kullanılacağı bilinmeli, işle ilgili deaylar incelenmeli ve satışlar böylece artırılabilir. 

Sosyal medya gayrimenkul pazarlamasını nasıl etkiliyor?

Mülkünüzü Pazarlamak İçin Sosyal Medyayı Kullanın

Geçmiş zamanlarda kişiler satılık ya da kiralık konut aramalarını basılı medya aracılığıyla gerçekleştirirdi. Günümüzde ise insanlar, sosyal medyayı ve bloglar gibi diğer çevrimiçi araçları tercih ediyor. 

PropertyTR Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Boz, Sosyal Medyanın Gayrimenkul Pazarlamasına Etkisi isimli kitabıyla, yeni pazarlama taktiğinin, emlak uzmanları veya bir konut satın almak ve kiralamak isteyen kişiler için olan yararlarını açıklıyor. 

Sosyal medya gayrimenkul pazarlamasını nasıl etkiliyor?

Dijital ve Geleneksel Yöntemler Arasında Optimal Denge

Yapılan araştırmaya göre internet kullanıcılarının yarısından çoğu, satın almakla pazarlamasının zor bir iş olmasının yanı sıra, sosyal medyada müşteri memnuniyetsizliğine ve kötü yorumlara neden olacak yanlışlar yapmanın da kolay olduğu görülüyor. 

Luna Yayınları tarafından çıkarılan Yusuf Boz’un kitabında; dijital ve geleneksel yöntemler arasında optimal denge oluşturulurken, sosyal medyayı kullanmanın yararları ve nasıl uygulamaya alınması gerektiği de anlatılıyor.

Sosyal medya gayrimenkul pazarlamasını nasıl etkiliyor?

Sosyal Medya İnsanların Ev Bulma Şeklini Değiştiriyor

Geleneksel yöntemlerden çok farklı şekilde; sosyal medya platformlarında, gayrimenkullerin fotoğraflarının olması, insanların konut alırken veya kiralarken, tercihlerinde kolaylık sağlıyor. 

Geçmiş zamanda geleneksel yöntem olan emlak ofisine gidilerek, emlakçılarla sokak sokak gezilerek konut aranırken; günümüzde her şey çevrimiçi ortamda yapılabiliyor. Her zamankinden daha farklı olarak insanlar sosyal medya aracılığıyla da birçok özelliğe aynı anda erişim sağlayabiliyor.

-Evin metrekare ölçüsüne göre arama yapılabiliyor,

-İstenilen fiyat aralığı belirlenebiliyor,

-İstenilen mahalle ya da sokakta ev aranabiliyor, 

-Yatak odası ve banyo sayısı da gibi isteğe bağlı seçenekler filtrelenebiliyor.

Sosyal medya platformlarında, teknolojinin de sayesinde istenilen kriterlerde çok kısa zamanlarda ve ayağa bile kalkmadan, birkaç tıklama ile ev bulmak kolay hale geldi. 

Yusuf Boz, yazdığı kitabında sosyal medyanın pazarlama yöntemlerine etkisine de değinerek, yalnızca müşterilerin değil, emlakçıların da işlerinin kolay hale geldiğini belirtiyor. 

Sosyal medya gayrimenkul pazarlamasını nasıl etkiliyor?

Emlakçılar, Mülkleri Pazarlamak İçin Sosyal Medyayı Kullanıyor

Emlakçılar; uzun senelerdir sosyal medya içerisinde bulunuyor. Artık bir listeyi piyasaya çıkarmadan önce evleri sergilemek ve alıcılarla bağlantı sağlamak amacıyla, platformlarda her zamankinden daha fazla yer alıyorlar.

Bunun yanı sıra birçok vatandaş, bir emlak firmasıyla iletişim kurmadan önce, çevrimiçi araştırmalarını yapıyor veistediği konutu bulmak amacıyla ilk adım olarak Facebook ya da Instagram’ı tercih edebiliyor. 

Sosyal medya, emlak firmaları için potansiyel müşterileri bulmak ve çekebilmek için, kullanabilecek en güçlü aracılardan biri. Ancak bunları yapabilmek için, bu stratejilerin gerçekte nasıl oduğunun bilinmesi ve buna göre hareket edilmesi gerekiyor.

Sosyal medya gayrimenkul pazarlamasını nasıl etkiliyor?

Pazarlama İçin Sosyal Medya Kullanma Konusunda Düşünceler

PropertyTR Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Boz’un kitapta dile getirdiği pazarlama için sosyal medya araçlarının artılarının yanı ıra eksileri de mevcut. En popüler sosyal medya sitesi, kişi ya da şirket içeriklerine, arkadaşlarınıza ve takipçilere paylaşmaimkanı sağlayan Facebook oldu. 

Fakat sosyal medyanın bir eksisi, gönderilerin kimin tarafından görüntüleneceğinin bilinmiyor olması. Bunun yanı sıra Yusuf Boz kitabında; bazı insanların sosyal medya araçlarının bir işletmeyi pazarlamanın en iyi yolu olduğuna inandığına fakat bazılarının da keşfedilecek çok fazla pazarlama yolu bulunması sebebiyle bunun zamana ve çabaya değmediğine dikkat çekiyor. 

Sosyal medya gayrimenkul pazarlamasını nasıl etkiliyor?

Facebook, Twitter ve Instagram Önde Geliyor

Konut satışlarında pazarlama önemli bir unsur. Gayrimenkulü tanıtmanın ve pazarlamanın birçok seçeneği bulunduğunu kitabında yer veren Yusuf Boz, en popüler yöntemlerin sosyal medya platformları olduğuna da vurgu yapıyor. 

Facebook, Twitter, Instagram ilk sıralarda olmak üzere, diğer sosyal medya sitelerinde bulunan birçok kişi, evinizin pazarlanmasında sizi potansiyel müşteriye ulaştıracak harika bir seçenek olduğu belirtiliyor. 

Gayrimenkul yatırımı kazandırmaya devam ediyor!


Geri Dön