23 / 12 / 2024

Tanrıverdi Holding yatırım için yeni pazar arayışında!

Tanrıverdi Holding yatırım için yeni pazar arayışında!

İbrahim ve Recep Tannverdi kardeşlerin Sultanhamam’da temelini attığı Tanrıverdi Holding, Türkiye’nin en büyük ev tekstili gruplarından biri haline geldi.



Avrupa’da marka satın almaya hazırlanan holding, turizm yatırımlarıyla da dikkat çekiyor. Beşiktaş’taki Shangri La oteliyle Uzakdoğu markasını Türkiye’ye getiren şirket, Karadeniz’in ilk yabancı 5 yıldızlı otelini de Samsun’da açtı.


Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden tekstilin en rekabetçi olduğu alanlardan biri ev tekstili. 5,5 milyar doları bulan ihracatı ile pazarın Türkiye’deki hacmi 13 milyar doları aşmış durumda. Avrupa’nın en büyük tedarikçisi olan Türk ev tekstili sektörü, global ticarette de ilk dört oyuncu arasında yer alıyor. Türkiye’nin ev tekstilindeki bu gücünün arkasında ise pek çok başarı hikayesi var. Tannverdi Holding de bunlardan biri.


Pek çok tekstil şirketi gibi Tanrıverdi Holdingin temelleri de Sultanhamam’da atıldı. Samsun’un Çarşamba ilçesinde manifaturacılık yapan dedesinin yanında yetişen Recep Tanrıverdi, 1966 yılında İstanbul’a gelerek mal aldıkları bir firmada tezgahtar olarak işe girdi. 1970 yılında ise kardeşi İbrahim Tanrıverdi ile birlikte Sultanhamam’da kendi işini kurarak toptan alım satımına başladı. Sektörün içinde deneyim sahibi olan kardeşler kısa sürede ev tekstilinde Sultanhamam’ın en büyük toptan tüccarı haline geldi. 1980’li yıllarda da inşaat sektörünün de gelişmesiyle birlikte artan talebe yetişmek için üretime girme kararı aldılar.


AVRUPA’DA MARKA ALACAK


O dönemde Türkiye’de ev tekstili alanında az sayıda fabrika olduğunu söyleyen İbrahim Tannverdi, “1980’den sonra Turgut Özal dönemiyle birlikte sanayi desteklenmeye başladı. Biz de bu rüzgarın etkisiyle 1986’da Çatalca’da brode üzerine ilk fabrikamızı kurduk” diyor. Talebin sürekli artması Tannverdi’de yeni yatırımları da beraberinde getirdi. Çatalca’yı dokuma ve boya gibi tamamlayıcı yatırımlar izledi. Bugün Çatalca’nm yanı sıra Gürpınar, Bü-yükçekmece ve Çorlu’da da tesisleri bulunan şirket 2 bin 300 kişiye istihdam sağlıyor.


1990lardan sonra kotaların kalkmasıyla Uzakdoğu ürünleriyle rekabet etmeye başlayan Tanrıverdi Kardeşler, kulvar değişikliği yaparak daha kaliteli ürünlere yöneldi. O dönemde Çin’e ihracata başlayan Tan-rıverdi Holding, bugün 80 ülkeye ürün gönderiyor. Üretiminin yüzde 50’sini ihraç eden şirketin en önemli pazarı ise Avrupa.


Yaklaşık dokuz yıl önce Almanya’da bir fabrika satın alarak bölgede yapılanan şirket, pazardaki gücünü artırmak için şimdi de Avrupa’da bir marka almayı planlıyor. Şu anda iki markayla görüştüklerini söyleyen İbrahim Tanrıverdi, şöyle devam ediyor: “Hem üretimi hem markası ve hem de önemli bir müşteri portföyü olan iki önemli ev tekstili markasıyla görüşüyoruz. Şartları uyarsa satın alacağız. Böylece Avrupa pazarındaki gücümüzü artıracağız.”


YENİ PAZARLAR ARIYOR


Tanrıverdi Holding, 2014’te Rusya, Libya, Tunus, Irak, Cezayir gibi pazarlarda yaşanan sıkıntılar nedeniyle yeni pazarlara odaklanmayı da planlıyor. Latin Amerika pazarını araştırdıklarını söyleyen İbrahim Tan-rıverdi, “Euro Bölgesi’ne odaklıyız ancak Amerika ve Latin Amerika da bizim için önemli bir pazar. O ülkelerde Türk ürünlerine uygulanan gümrüklerin yüksek olması sıkıntı yaratıyor. Yine de bu pazara yönelik araştırmalarımız sürüyor. Almanya’da firmamızın olması bize ihracat konusunda yeni kapılar açabilir” diyor. 


2014 yılını 215 milyon dolarlık ciroyla kapatan şirket, 2015’te yüzde 15’lik büyüme hedefliyor. Büyüme hedefleri doğrultusunda yeni yatırım plam yapan holding, 2015’te yeni teknoloji tekstil makineleri satın almayı planlıyor. Yeni makineler için 20 milyon dolarlık yatırım planlanıyor. Ev tekstilindeki rekabet ortamında farklılaşmak için inovatif ürünlere yönelen Tanrıverdi Holding, sinek kovu-cu, sigara kokusunu emen ev tekstili ürünleri üretiyor. Recep Taranıverdi, otel, konut gibi özel alanlarda kullanılabilecek kurşun geçirmez bir perde üzerinde de çalıştıklarım söylüyor.


ÜÇ OTELİ VAR


Tannverdi Holding üretim ağırlıklı bir şirket olsa da perakende işinde de faaliyet gösteriyor. ‘Verdi Home’ markasıyla ev tekstilinde perakendecilik yapan grubun, 52 mağazası ve 600’e yakın corner’ı bulunuyor. Şirket, 2015’te mağazacılıktan daha çok cor-ner açarak büyümeyi planlıyor.


Tanrıverdi Holdingin ev tekstili dışında üç turizm yatırımı bulunuyor. Holding, İstanbul Beşiktaş’ta bulunan otellerine işletmeci olarak Uzakdoğulu zincir Shangri La’yı getirdi. Bu Shangri La’nın da Türkiye’ye ilk girişi oldu. Şirket ayrıca Karadeniz’in de ilk 5 yıldızlı yabancı turizm markası olarak Sheraton ile anlaştı. Samsun’da gruba ait Sheraton Oteli bu yılın başında faaliyete geçirildi. Holdingin bir oteli de İstanbul Akaretler’de hizmet yürütüyor.


Asıl işlerinin sanayicilik ve tekstil sahası olduğunu belirten Recep Tanrıverdi, “Esasında turizm işini çok sevemedik. Yatırımcı gözüyle baktık. Turizmin dinamikleri tekstilden çok farklı” diyor.


YENİ YATIRIM PEŞİNDE


Turizmdeki yatırımlarından memnun olan Tanrıverdi Kardeşler, grupla yeni yatırımlara da yeşil ışık yakıyor. Shangri La’nın gayrimenkul geliştirmeye yönelik yatırımları olduğuna dikkat çeken İbrahim Tanrıverdi, kesinleşmiş bir proje olmamakla birlikte önümüzdeki dönemde Türkiye’de birlikte yatırım yapabileceklerini vurguluyor.


Holding, tekstil ve turizmin yanı sıra enerji sektörüne yönelik yatırımları da inceliyor. Geçmişte rüzgar ve güneş enerjisine yönelik iki kurulu şirketi satın almak için görüşen ancak anlaşamayan şirketin gündeminde hala enerji yatırımları var. Geçmişteki görüşmelerde anlaşma sağlayamadıklarını söyleyen Recep Tanrıverdi, enerji sektörüne yönelik bakış açılarını şu şekilde açıklıyor: “O dönem fiyatta anlaşamadık. Ancak koşullar değişiyor. Rüzgarda fiyatlar yarıya kadar indi, imkan olursa bu alandaki yatırımlara da açığız. Çok teklif geliyor, hepsini inceliyoruz.”



Ekonomist


Geri Dön