Tüketicide yeni korku: indirim kaçırma
İki buçuk yıl süren pandemi ve ardından gelen ağır ekonomik koşullar nedeniyle zincir marketlerin indirim kataloglarıyla yatıp kalkan tüketicide yeni bir korku gelişti. İndirim kaçırma korkusu olarak nitelendirilebilecek bu korku, fiyatı düştüğünde alamayıp daha sonra yüksek fiyat ödemeyi anlatıyor.
Araştırmanın dikkat çekici bir başka yönü ise 18-24 ve 25-34 yaş aralığındaki genç tüketicilerin market alışverişlerinde çok daha fazla indirim arıyor olması. Araştırmaya göre ekonomik kriz marka sadakatini zayıflatıyor ve tüketici daha fazla cebini düşünerek alışveriş ediyor.
Tüketicilerin indirimli ürünleri alıp stoklama eğilimleri artarken araştırmaya katılanların yüzde 65.3'ü ihtiyaç olmasa bile indirime girmiş bir üründen daha fazla alıyor. Tüketicilerin yüzde 74'ü ise indirime girmiş bir ürünü o anda alamazlarsa daha sonra yüksek fiyat vererek satın almanın endişesini yaşıyor.
İşte BİM’de haftanın yeni ürünleri! BİM 6 Eylül fiyat listesi…
A101 8 Eylül 2022 aktüel ürünler! İşte 8 Eylül Perşembe A101 kataloğu indirimli alışveriş listesi