Araba almak isteyenler dikkat! Çip krizinde şok gelişme!
2021 yılında dünyada 10,3 milyon araç üretilmesine engel olan çip krizinin bu yılın üçüncü çeyreğine kadar sürmesi ve ortalama 4,8 milyon aracı etkilemesi bekleniyor.
EN BÜYÜK DARBEYİ FORD VE GM ALDI
LMC verilerine göre geçtiğimiz yıl otomotiv markaları arasında mikroçip krizinden en çok Ford zarar gördü. Ford'un 2021'deki üretimi yüzde 26 azaldı ve marka, mikroçip tedariğindeki sorunlar nedeniyle 1,26 milyon adet kayıp yaşadı. Aynı şekilde General Motors da mikroçip krizi nedeniyle üretiminin yüzde 21'ini, Volkswagen Grubu'nun yüzde 13'ünü, Stellantis'in yüzde 13'ünü ve Renault-Nissan ortaklığının yüzde 10'unu gerçekleştiremedi. Öte yandan, Türkiye'nin ürettiği araçların yüzde 80'ini ihraç ettiği göz önüne alındığında, Avrupa'da 2022 satış beklentilerinin yüzde 7 artarak 17,8 milyon adede ulaşacağı öngörüsü otomotiv sanayimizi olumlu etkileyecek.
OCAKTA AB’YE İHRACAT AZALDI
ULUDAĞ Otomotiv Sanayi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, Türk otomotiv sanayisinin ocak ayı ihracatı yüzde 1,6 azalarak 2,2 milyar dolar oldu. Yaşanan düşüşe rağmen ülke ihracatında halen ilk sırada yer alan sektörün toplam ihracat içindeki payı yüzde 12,7'ye ulaştı. Öte yandan, ülke grubu bazında en büyük pazar olan Avrupa Birliği'ne (AB) ihracatımız Ocak ayında yüzde 11 azalarak 1 milyar 388 milyon dolar oldu. Bu dönemde AB ülkeleri ihracattan yüzde 62 pay aldı. Bu yılın ilk ayında diğer Avrupa ülkelerine ihracat yüzde 24, Kuzey Amerika'ya yüzde 37 ve Bağımsız Devletler Topluluğu'na yüzde 26 arttı.
Araba almak isteyenler dikkat! Fiyatl
Çip kıtlığı Alman VW Grubu'nun Çin'deki satışlarını düşürdü!
Otomobil sektöründeki çip krizi en çok Almanya'yı vurdu!
Uzmanlar ikinci el araç konusunda alıcıları uyardı!