Taşınmaz mal tapu devir işlemleri tapu müdürlüğünde yapılıyor. Devir için gerekli belgelerin verilmesi ve tapu harcının ödenmesi gerekiyor. Peki, hisseli dükkan almak için ne gerekir? Devir nasıl olur?
Taşınmaz malların mülkiyet devir işlemleri, tapu müdürlüğüne alıcı ve satıcının başvurması halinde yapılıyor. Peki, bir taşınmaz hisseli ise ne olur? Hisseli dükkan nasıl satılır?
Hisseli taşınmaz malların tasarruf işleminin tüm ortakların vereceği karar ile yapılması gerekiyor. Peki, hisseli bir taşınmaz mal kiraya verilebilir mi? Hisseli dükkan nasıl kiraya verilir?
Banka ve finans kuruluşlarının, gayrimenkul ipoteği karşılığında konut sahibi olmak isteyenlere sunduğu kredi türü konut kredisi oluyor. Peki, konut kredisi başvurusu için gereken evraklar nelerdir?
Kredi başvurusunun onaylanması ve sözleşmenin imzalanması için kişinin ve evin bazı özelliklere sahip olması gerekiyor. Onaylanan kredi ödemesi kime yapılır? Konut kredisinde satıcı parasını nasıl alır?
Konut kredisi kullanan ve dolayısı ile konut finansmanı sözleşmesini imzalayan tüketiciler bazı hak ve sorumluluklara sahip oluyor. Peki, tüketici kredi ödeme sürecinde toplu ödeme yapabilir mi? Konut kredisi toplu ödeme cezası var mı?
Konut kredisi başvurusu onaylanan kimseler banka ile sözleşme imzalıyor. Bu sözleşmelere, konut finansmanı sözleşmesi deniyor. Peki, konut kredisi sözleşmesine göre konut kredisinde toplu ödeme yapılır mı?
Konut kredisi, ev almak isteyenlere bankalar tarafından verilen uzun vadeli ve düşük faiz oranlı krediler oluyor. Bu krediye yapılan başvuruların onaylanma sürecinde birtakım kriterler aranıyor. Peki, konut kredisi için tapu şart mı?
Mesken alınırken kullanılan konut kredisinin koşulları, banka ile imzalanan sözleşme ile tespit ediliyor. Kimi kullanıcılar konut kredisi aylık ödemelerinde temerrüde düşebiliyor. Peki, konut kredisi temerrüde düşerse ne olur?
3980 sayılı ve 16 Aralık 2010 tarihli Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu kararı gereğince bankalarda en fazla konut değerinin yüzde 75'ine kredi veriliyor. Peki,konut kredisinin tamamı nasıl alınır?
Konut kredisi, mesken satın almak isteyen kimselerin başvurularının onaylanması halinde sunulan uzun vadeli ve düşük faiz oranlı kredi oluyor. Peki, maaşa göre ne kadar konut kredisi alabilirim, diyorsanız işte yanıtı..
Ev satın almak isteyen kimseler, bankalardan konut kredisi kullanarak uzun vadede düşük faiz oranları ile ev sahibi olabiliyor. Peki, ipotek karşılığı ev kredisi nedir? İpotek karşılığı ev kredisi verilir mi?
Bankalardan nakit ihtiyacı için ya da konut satın almak için kredi kullanılabiliyor. Kredi türleri arasında tapu ipoteği karşılığı kredi da yer alıyor. Peki, tapu ipoteği karşılığı kredi şartları nelerdir?
Bir taşınmaz mal teminat olarak gösterilerek bankalardan konut kredisi veya ihtiyaç kredisi kullanılabiliyor. Hangi bankalar tapu ipoteği karşılığı kredi veriyor? İşte tapu ipoteği karşılığı kredi veren bankalar..
Tapu ipoteği karşılığı kredi kullanmak için gerekli belgeler ile birlikte kredi kullanılmak istenen bankaya müracaat ediliyor. Peki, tapu ipoteği karşılığı kredi nedir? Tapu ipoteği karşılığı kredi için ne gerekir?
Hâlen mevcut olan veya henüz doğmamış olmakla beraber doğması kesin veya olası bulunan herhangi bir alacak, ipotekle güvence altına alınabilir. İşte tapu ipoteği için gerekli evraklar..
Tapu üzerinde ipotek kurulabilmesi için gerekli belgeler ile Tapu Müdürlüğüne müracaat ediliyor. Burada tapu ipotek sözleşmesi de düzenleniyor. İşte tapu ipotek sözleşmesi örneği..
İpotek, halen mevcut olan veya henüz doğmamış olmakla beraber doğması kesin veya olası bulunan herhangi bir alacak, ipotekle güvence altına alınması işlemi oluyor. Peki, tapu üzerinde ipotek var mı? Nasıl öğrenilir?
Kooperatif ortaklığına girmek için gerçek kişilerin medeni hakları kullanma yeterliliğine sahip olmaları gerekiyor. Peki, kooperatif üyesi nasıl ortaklıktan çıkarılır? Hangi durumlarda ortaklığa son verilir?
Yapı kooperatiflerinde ortakların bazı hak ve sorumlulukları bulunuyor. Kooperatif üyeliğinden çıkmak, ortakların hakları arasında yer alıyor. Peki, kooperatif ortaklığının sona ermesi için ne yapılır? Ortaklık nasıl sona erer?
Bir yapı kooperatifi en az 7 gerçek ve 1163 sayılı Kooperatifler kanununda belirtilen tüzel kişilerce kuruluyor. Kooperatif üyelerince belirlenen koşullarda bina inşaatı yapılıyor. Peki, kooperatif teslimlerinde KDV oranı nedir?
İcra daireleri, mahkeme satış memurlukları, belediyeler ve diğer kamu veya özel hukuk tüzel kişileri tarafından müzayede yoluyla yapılan taşınmaz satışı KDV'ye tabi tutuluyor. İşte müzayede yoluyla yapılan satışlarda KDV oranı..
Taşınmaz malların teslim sürecinde de belli oranlarda KDV ödemesi yapılıyor. KDV oranları taşınmazın türüne göre değişiklik gösteriyor. Peki, işyeri tesliminde KDV oranı nedir?
Ticari, sınai, zirai, mesleki faaliyet kapsamındaki teslimleri, Bu faaliyetler kapsamına girmese dahi müzayede mahallerindeki satışları KDV'nin konusuna giriyor. Peki, taşınmaz teslimlerinde KDV uygulaması 2015 nedir?
Arsa karşılığı inşaat işlerinde KDV uygulaması hakkında yasal esaslara, 08/08/2011 tarihli ve KDVK-60/2011-1 sayılı Katma Değer Vergisi Sirkülerde yer veriliyor. Peki, arsa karşılığı inşaat işlerinde KDV oranı nedir?
KDV oranının tespitinde taşınmazların yapı ruhsatı ile tapu kayıtlarında ne şekilde gösterildiğinden çok, fiilen ne amaçla kullanıldığı/kullanılacağı hususuna bakılıyor. Peki, buna göre home ofis KDV oranı nedir?
Apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenleyen plan olan apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?
Apartman Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, apartman yönetim planı zorunlu mu?
Apartman Yönetim planı, kat mülkiyeti kuruluşunun belgelerinden biri olup; tapuda bulunuyor. Tapu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilerek belli bir masraf karşılığında yönetim planı verilebiliyor. Peki, apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?
Apartmanda sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm bulunması halinde yönetim kurulması zorunlu oluyor. Yönetim apartmana sigorta yaptırılması kararını alabiliyor. Peki, apartmanın sigorta ettirilmesi için ne gerekir?