25 / 07 / 2024

1957 yılında İstanbul Metrosu

1957 yılında İstanbul Metrosu

1957 yılında şehrin trafik davasını kesin bir şekilde halledecek gözü ile bakılan İstanbul Metrosu için hazırlan plan, Bayındırlık Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş. Metro 200 milyon liraya mal olacakmış.

1957 yılında Metro işi Fransızlara verilmiş!

1957 yılında bir heyet Berlin, Londra, Paris'te metro incelemelerinde bulunmuş. Fransız şirketleri İstanbul Metrosu için teklifler yapmışlar. İstanbul Metrosu'nun 200 milyon liraya mal olacağı tahmin edilmiş.

1957 yılında Kağıthane'ye 100 bin TL bedelle Sular İdaresi işçi lojmanları yapılmış! 

1957 yılında Kağıthane ile Terkos arasında Dörtyol mevkii arasına Sular İdaresi İşçi Lojmanları 100 bin liraya yapılmış.

Kadıköy Meydanı 1957 yılında yapılmış!

1957 yılında Anadolu Yakası'nda istimlak çalışmalarına başlanmış. İlk olarak Kadıköy Meydanı'nın düzenlenmesi işine girilmiş.

1957 yılında Topkapı-Güngören arsaları yarısı peşin 12 ay vadeyle 1.785 liradan başlayan fiyatlarla satılıkmış!

1957 yılında Topkapı-Güngören arsaları yarısı peşin 12 ay vadeyle 1.785 liradan başlayan fiyatlarla satılıkmış.

1957 yılında Topkapı veya Yenikapı'ya üniversite öğrencilerine yurt sitesi planı!  

1957 yılında İstanbul Üniversitesi öğrenci birliği, öğrencilerin yurt konusunu tekrar gündeme getirmiş ve konuyla ilgili bazı kararlar alınmış. İşte ayrıntılar...

1957 yılında Karaköy'de 151 bina istimlak edilmiş!

1957 yılında Necatibey ve Kemeraltı caddelerinin genişletilmesi ve meydanın açılması için Karaköy'de 151 binanın istimlakına karar verilmiş.

1957 yılında Beşiktaş, Arnavutköy Mahallesi'ndeki arsa 840 liraya satılık!

1957 yılında İstanbul Defterdarlığı satılık ve kiralık konutları duyurdu. İlanlar arasında yer alan Beşiktaş Arnavutköy Mahallesi'ndeki arsa 840 liraya satılıyormuş. 

1957 yılında Saraçhane ve Beyazıt'taki binaların yıkımına başlanmış!

1957 yılında Saraçhane ile Beyazıt arasındaki bina ve dükkanlar yıkılmaya başlanmış.

1957 yılında İETT çalışanları için Şişli'ye site yapılmış!

1957 yılında İETT mensupları için Şişli Hürriyet Abidesi civarında site inşa edilmesine karar verilmiş.

1957 yılında Modern Mecidiyeköy Sitesi için Büyükdere Caddesi'ndeki arsalar satılacakmış!

1957 yılında, Mecidiyeköy'de Şişli Büyükdere Caddesi ile Beşiktaş Yıldız arasında Modern Mecidiyeköy Sitesi için imar planı hazırlanmış.

1957 yılında Aksaray civarındaki bina ve dükkanlar yıkılmış!

1957 yılında,  Aksaray civarındaki binalarla, Saraçhane ile Beyazıt arasındaki binaların ve dükkanların yıkımına karar verilmiş.

1957 yılında köylünün bir an önce toprak sahibi yapılması istenmiş! 

1957 yılında Bütçe Komisyonunda Arif Onat (CHP) bu memlekete toprakların 50 milyon kişiyi bile geçindirebileceğini ve topraksız köylünün kalmaması gerektiği konusunda açıklamalarda bulunmuş.

1957 yılında Sıhhiye'de 7 daireli apartman 250.000 liraya!

Reşat Altın'ın 131 liraya satıldığı 1957 yılında, Ankara Sıhhiye'de 7 daireli bir apartman 250 bin liraya (bin 905 adet altın parasına), Cebeci'de 9 daireli bir apartman ise 180 bin liraya satılacakmış.

1968 yılında Galata Kulesi aylık 30 bin liraya kiraya verilmiş!

1968 yılında İstanbul Belediyesi, restorasyonu tamamlanan Galata Kulesi'ni kiraya vermiş. Turistik site haline getirilen Galata Kulesi'ne giriş biletle olacakmış. Kule, aylık 30 bin liraya kiraya verilmiş.

1957 yılında İstanbul Metrosu Haberi

1957 yılında İstanbul Metrosu



Metro 200 milyon liraya mal olacak.


Metronun planları tasdik edildi.


  İstanbul'un trafik davasına kesin bir şekilde halledecek olan metro tesislerinin kurulması için yapılan sondajlar tamamlanmış ve hazırlanan planlar Bayındırlık Bakanlığı'nca tasdik olunmuştur.  Metro, Bayındırlık Bakanlığı tarafından inşa edilecek, bilahere İ.E.T.T işletmesine devredilecektir. Öğrendiğimize göre metronun ilk tesisleri şehrin trafiğinin yüzde 70'ini teşkil eden Mecidiyeköy - Yenikapı arasında yapılacaktır. Şişli'de bulunan tramvay tamir atölyeleri metronun malzemelerinin tamirine de yardım edecektir. 

  Diğer taraftan, istikbalde Sirkeci Tren İstasyonu Yenikapı'ya nakledildiği takdirde Avrupa Banliyösü direkt olarak metroya bağlanmış olacaktır. Metronun bahis mevzu güzergahta 15 istasyonu bulunacak ve saatte 15.000 yolcu taşınacaktır. 

  Öğrendiğimize göre,...