02 / 05 / 2024

1957 yılında İstanbul Metrosu

1957 yılında İstanbul Metrosu

1957 yılında şehrin trafik davasını kesin bir şekilde halledecek gözü ile bakılan İstanbul Metrosu için hazırlan plan, Bayındırlık Bakanlığı tarafından tasdik edilmiş. Metro 200 milyon liraya mal olacakmış.

1957 yılında Metro işi Fransızlara verilmiş!

1957 yılında bir heyet Berlin, Londra, Paris'te metro incelemelerinde bulunmuş. Fransız şirketleri İstanbul Metrosu için teklifler yapmışlar. İstanbul Metrosu'nun 200 milyon liraya mal olacağı tahmin edilmiş.

1957 yılında İETT çalışanları için Şişli'ye site yapılmış!

1957 yılında İETT mensupları için Şişli Hürriyet Abidesi civarında site inşa edilmesine karar verilmiş.

1957 yılında Modern Mecidiyeköy Sitesi için Büyükdere Caddesi'ndeki arsalar satılacakmış!

1957 yılında, Mecidiyeköy'de Şişli Büyükdere Caddesi ile Beşiktaş Yıldız arasında Modern Mecidiyeköy Sitesi için imar planı hazırlanmış.

1957 yılında Aksaray civarındaki bina ve dükkanlar yıkılmış!

1957 yılında,  Aksaray civarındaki binalarla, Saraçhane ile Beyazıt arasındaki binaların ve dükkanların yıkımına karar verilmiş.

1957 yılında köylünün bir an önce toprak sahibi yapılması istenmiş! 

1957 yılında Bütçe Komisyonunda Arif Onat (CHP) bu memlekete toprakların 50 milyon kişiyi bile geçindirebileceğini ve topraksız köylünün kalmaması gerektiği konusunda açıklamalarda bulunmuş.

1957 yılında Sıhhiye'de 7 daireli apartman 250.000 liraya!

Reşat Altın'ın 131 liraya satıldığı 1957 yılında, Ankara Sıhhiye'de 7 daireli bir apartman 250 bin liraya (bin 905 adet altın parasına), Cebeci'de 9 daireli bir apartman ise 180 bin liraya satılacakmış.

1971 yılında Belediye Başkanı, servetini Zeynep Kamil'e bağışlamış!

1971 yılında İstanbul Belediyesi'nin başkanı Fahri Atabey, bütün servetini Zeynep Kamil Hastanesi'ne bağışlamış. Eniştesi Orgeneral Asım Gündüz'den kendisine kalan serveti de Hastanenin daha iyi idare edilmesi bağışlamış.

1971 yılında Arnavutköy'de deniz yedi metre doldurulacakmış!

1971 yılında İstanbul Belediyesi İmar ve Planlama Müdürlüğü'nün aldığı kararla, Arnavutköy Kız Koleji ve Akıntıburnu arasındaki yolun sahil kısmı doldurularak yedi metre genişletilecekmiş, trafiğin tıkanmadan akması sağlanacakmış.

1971 yılında Çamlıca'da İstanbul Televizyonu ve Verici Tesisleri'nin temeli atılmış!

1971 yılında İstanbul Televizyonu'nun temeli Çamlıca Tepesi'nde temeli atılmış. 5 bin 400 metrekarelik bir saha üzerinde yayılacak olan verici istasyonu ile İstanbullular Ankara'dan naklen yayın izleyebilecekmiş.

1970 yılında İstanbul'da trafik polisleri kuleden yolları kontrol edeceklermiş!

1970 yılında İstanbul Belediyesi, şehirde trafik düzenini sağlamak için yeni uygulamalar uygulayacakmış. Trafik yükü fazla olan bölgelerde, polis iki metre yükseklikteki kulelere yerleşip yolları kontrol edecekmiş.

1970 yılında her 5 bin çocuğa bir park düşüyormuş!

1970 yılında İstanbul'da her 5 bin çocuğa bir park düşüyormuş. İstanbul'da aynı yıl, Belediye Park ve Bahçeler Müdürlüğü tarafından yaptırılan 135 çocuk park ve bahçesi bulunuyormuş.

1970 yılında İstanbul'da usulsüz tapu dağıtılmış!

1970 yılında İstanbul'da usulsüz tapu dağıtılmış. Belediye malı arsaların bazı şahıs ve kooperatiflere usulsüz olarak tahsis edildiği iddia edilmiş. Belediye Mesken ve Gecekondu Müdürlüğü hakkında soruşturma açılmış.

1970 yılında Hükümet kararı alındığı takdirde Metro inşaatına başlanacakmış!

1970 yılında İstanbul Metrosu'nun fizibilite raporu Rus uzmanlar tarafından hazırlanıyormuş. Metro için gerekli hükümet kararı alındığı takdirde ihaleye çıkartılıp inşasına başlanacakmış ve metro 1 milyar liraya mal olacakmış.

1968 yılında Galata Kulesi aylık 30 bin liraya kiraya verilmiş!

1968 yılında İstanbul Belediyesi, restorasyonu tamamlanan Galata Kulesi'ni kiraya vermiş. Turistik site haline getirilen Galata Kulesi'ne giriş biletle olacakmış. Kule, aylık 30 bin liraya kiraya verilmiş.

1957 yılında İstanbul Metrosu Haberi

1957 yılında İstanbul Metrosu



Metro 200 milyon liraya mal olacak.


Metronun planları tasdik edildi.


  İstanbul'un trafik davasına kesin bir şekilde halledecek olan metro tesislerinin kurulması için yapılan sondajlar tamamlanmış ve hazırlanan planlar Bayındırlık Bakanlığı'nca tasdik olunmuştur.  Metro, Bayındırlık Bakanlığı tarafından inşa edilecek, bilahere İ.E.T.T işletmesine devredilecektir. Öğrendiğimize göre metronun ilk tesisleri şehrin trafiğinin yüzde 70'ini teşkil eden Mecidiyeköy - Yenikapı arasında yapılacaktır. Şişli'de bulunan tramvay tamir atölyeleri metronun malzemelerinin tamirine de yardım edecektir. 

  Diğer taraftan, istikbalde Sirkeci Tren İstasyonu Yenikapı'ya nakledildiği takdirde Avrupa Banliyösü direkt olarak metroya bağlanmış olacaktır. Metronun bahis mevzu güzergahta 15 istasyonu bulunacak ve saatte 15.000 yolcu taşınacaktır. 

  Öğrendiğimize göre,...