23 / 12 / 2024

1968 yılında İstanbul

1968 yılında İstanbul

1968 yılında İstanbul'un iki yakasını birbirine bağlayacak olan, 22 kilometre uzunluğundaki çevre yolunun güzergahı belli olmuş. Güzergah tamamen arsalar üzerinden yürüyecekmiş ve istimlak bedeli 350 - 400 milyon lira arasında olacakmış.

1968 yılında apartman inşaatı gün geçtikçe artıyormuş!

İstanbul'da apartman inşaatı gün geçtikçe artıyormuş. Sadece Kadıköy'de 569 tane apartman inşa edilmiş, diğer ilçelerle bu sayı bin 500'e yaklaşmaktaymış. Anadolu Yakası'nda bir yılda 500 milyon liralık bina yapılmış.

1968 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün ihalesi yapılacakmış!

1968 yılında Bayındırlık Bakanı Orhan Alp, Boğaziçi Köprüsü'nün 1968 yılında ihaleye çıkarılacağını ve 1973 yılında tamamlanacağını açıklamış. Köprü yaklaşık olarak 300 milyon liraya mal olacakmış.

1978 yılında Boğaz'da tamamı 80.000 liraya arsa!

Reşat Altın'ın 2 bin 937 liraya satıldığı 1978 yılında, İstanbul Boğazı'nda Taksim'e 21, Rumelikavağı'na 3, Sarıyer'e 1 kilometre mesafedeki satışa sunulan arsalar 80 bin liraya satılacakmış.

1977 yılında İstanbul'da 235 bin konut yapılmış!

1977 yılında İstanbul'da 235 bin konut yapılmış, kamunun toplam konut yatırımı içerisindeki payı ise yüzde 10 dolaylarında olmuş. Mesken Genel Müdürlüğü 1977 yılı sonuna kadar 4 milyar liralık yatırım yapmış.

1977 yılında İstanbul'un birçok çarşısının adı yadigar kalmış!

1977 yılında İstanbul'un birçok tarihi çarşısının adı yadigar kalmış ve ismine uygun olmayan çarşı halini almış. Mısırçarşısı ve Manifaturacılar Çarşısı bunlardan birkaç tanesiymiş. Yine de ismini koruyan çarşılar da varmış.

1977 yılında hızla artan nüfusa hizmetler yetişemez olmuş!

1977 yılında İstanbul'da hızla artan nüfusa hizmetler yetişemez olmuş. Resmi olarak 3 milyon 892 bin 792 nüfusu sahip olan ve sürekli nüfus alan İstanbul'da altyapı hizmetleri yetişemez olmuş.

1977 yılında İstanbul'un nüfusu yılda yaklaşık 226 bin artıyormuş!

1977 yılında İstanbul nüfusuna her gün 627 kişi ilave oluyormuş, yılda ise nüfus 226 bin artıyormuş. İstanbul'a göç edenlerle yeni ev açanların sayısı da 627 kişi civarındaymış.

1978 yılında Yedikule'de 40 bin metrekare alana park yapılacakmış!

1978 yılında İstanbul Belediyesi, Yedikule'de denize inşaat artıkları ve çöp dökerek elde ettiği 40 bin metrekare alana çocuk bahçesi, spor ve dinlenme tesisleri yapmaya başlamış.

1978 yılında İstanbul Ekmek Fabrikası'na baca yapmayı unutmuşlar!

1978 yılında İstanbul Belediye Ekmek Fabrikası, inşaatı sırasında bacaları unutulduğu için hizmete açılamamış. Edirnekapı'da 139 milyon liraya kurulan fabrika, 28 bacası inşa edildikten sonra üretime başlayacakmış.

1977 yılında İstanbul'un plaj sayısı 167'den 17'ye düşmüş!

1977 yılında İstanbul'da 167 plajdan ancak 17'sinde denize girilebilecekmiş. İstanbul Belediyesi, İstanbul sahillerindeki 167 plajdan 150 plaj için ''Burada denize girmek tehlikeli ve yasaktır'' levhaları yazdırmış.

1977 yılında Belediye gecekondulardan işgaliye alıyormuş!

1977 yılında İstanbul Belediyesi, kendine ait arsalar üzerindeki fuzuli işgallerden işgaliye alıyormuş. 1976 yılında fuzuli işgallerden 5 milyon liraya yakın gelir sağlamış. Belediye bu gelirleri ecr-i misil olarak topluyormuş.

1977 yılında İstanbul sahilleri yanlış yerleşme ile paylaşılmış!

1977 yılında İstanbul sahilleri sorumsuzca, rastgele ve keyfi bir şekilde parsellenmiş. Sahillerin bir kısmı ise Belediye ve halk tarafından yağma ve işgal edilmiş. Boğaz'daki fabrikalar ise bunun çarpıcı örneklerindenmiş.

1977 yılında Sahilyolu'na dökülen çöplere kuşlar üşüşüyormuş!

1977 yılında İstanbul Belediyesi işçilerinin direnişinden sonra şehirde biriken çöpler, Habibler yerine Sahilyolu'ndan denize dökülmeye başlanmış. Bu yüzden Sahilyolu'nda İstanbul'un en büyük çöplüklerinden biri oluşmuş.

1977 yılında İstanbul Belediyesi maaş ve ücretleri ödeyebilmek için arsa satacakmış!

1977 yılında İstanbul Belediyesi, maaş ve ücretleri ödeyebilmek için çok değerli bazı arsaları satacakmış. Dönemin Belediye Başkanı Ahmet İsvan, ''Hükümetin bizi bu duruma düşürmemesini dilerim'' demiş.

1976 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Çubuklu ile İstinye arasında yapılacakmış!

1976 yılında İstanbul trafiğine yeni çözüm yolu bulmak için yeni bir Boğaz Köprüsü veya tüp geçit inşasına karar verilmiş. Köprü için en uygun yer İstinye ile Çubuklu arası seçilmiş.

1968 yılında İstanbul Haberi

1968 yılında İstanbul



Topkapı'dan kalkan bir vasıta 22 dakikada Ankara Asfaltı'nda olacak


İstanbul Çevre Yolu'nun geçeceği yerler belli oldu


H. B. ÜLGEN


  İSTANBUL'un iki yakasını birbirine bağlayacak olan 22 kilometre uzunluğundaki çevre yolu ile Boğaz Köprüsü'nün plan çalışmaları tamamlanmıştır. İnşaata ekimde başlanacak ve 1972 yılında bitirilecektir.

  

YOLA ARSALAR ÜZERİNDEN GEÇİYOR


  İlgililerin yaptıkları hesaplara göre, yol üzerinde önemli hiçbir yapı yıkılmayacaktır. Güzergah tamamen arsalar üzerinden yürüyecektir. Bu arsaların istimlakinin mali potresi 350 - 400 milyon lira arasındadır. İstimlak yolun mihverine göre her iki taraftan 100'er metre genişlikte olarak hesaplanacaktır. Yolun genişliği 26 m. olacaktır. Orta yerde 3 m. yeşil saha, yeşil...