23 / 12 / 2024

1968 yılında İstanbul 1. Çevre Yolu'nun güzergahı belli olmuş!

1968 yılında İstanbul 1. Çevre Yolu'nun güzergahı belli olmuş!

1968 yılında İstanbul'un iki yakasını birbirine bağlayacak olan, 22 kilometre uzunluğundaki çevre yolunun güzergahı belli olmuş. Güzergah tamamen arsalar üzerinden yürüyecekmiş ve istimlak bedeli 350 - 400 milyon lira arasında olacakmış.



1968 yılında İstanbul 1. Çevre Yolu nun güzergahı belli olmuş!


Topkapı'dan kalkan bir vasıta 22 dakikada  Ankara  Asfaltı'nda olacak


İstanbul Çevre Yolu'nun geçeceği yerler belli oldu


H. B. ÜLGEN


  İSTANBUL'un iki yakasını birbirine bağlayacak olan 22 kilometre uzunluğundaki çevre yolu ile Boğaz Köprüsü'nün plan çalışmaları tamamlanmıştır. İnşaata ekimde başlanacak ve 1972 yılında bitirilecektir.

  

YOLA ARSALAR ÜZERİNDEN GEÇİYOR


  İlgililerin yaptıkları hesaplara göre, yol üzerinde önemli hiçbir yapı yıkılmayacaktır. Güzergah tamamen arsalar üzerinden yürüyecektir. Bu arsaların istimlakinin mali potresi 350 - 400 milyon lira arasındadır. İstimlak yolun mihverine göre her iki taraftan 100'er metre genişlikte olarak hesaplanacaktır. Yolun genişliği 26 m. olacaktır. Orta yerde 3 m. yeşil saha, yeşil sahanın her iki tarafında da birer metrelik yayalar için tretuvar geçidi bırakılacaktır. Gidiş ve geliş istikametleri ayrı ayrı olarak 10,5'ar metredir. Yolun plan ve diğer yönetim işleri ile Meclis İmar Komisyonu Müdürü Sadık Sever tarafından yürütülecektir.


YOL NERELERDEN GEÇİYOR:


  HAZIRLANAN plana göre çevre yolu, İstanbul surlarının bir kilometre dışında MAN fabrikasının yanından başlayacaktır. Ondan sonra sırayla Çivi, General Elektrik Ampul fabrikalarının bahçesinden ilerleyecek, Topkapı mezarlığı içesinde ve Vatan Caddesi üzerinde tam bir yonca yaprağı yaparak Fevzipaşa Caddesi'ne gelecektir. Buradan sonra Rami'nin altından Haliç'e geçecek, Defterdar Vapur İskelesi'nin doğusundan, üçüncü köprü ile Sütlüce'den de yüzde 6 meyille Okmeydanı'na çıkacaktır. Okmeydanı'ndan İETT Mahallesi'nin Darülaceze'nin yanından Hürriyet Tepesi'ne, Ermeni mezarlığının arkasından da Mecidiyeköy'e varacaktır.

  Mecidiyeköy'deki mevcut yolun üzerinden Ali Samiyen Stadı önünden Barbaros Bulvarı'na kadar ayaklar üzerinde iki katlı olarak geçecektir. Barbaros Bulvarı'ndan sonra yol, Balmumcu Askeri Talim Sahası'nın arkasından Ortaköy ve Emin Vafi Korusu'nu dolaşarak Yüzme İhtisas Kulübü'ne gelecektir. Buradan da karşıya Beylerbeyi'ne geçilecektir. 

  Karşı tarafta Beylerbeyi sırtından Altunizade'deki Polis Senatoryomu arkasından dolaşarak Ankara Asfaltı'na varacaktır. Otosan fabrikasının doğusundan da Ankara yoluna tam olarak girecektir.


1968 yılında İstanbul 1. Çevre Yolu nun güzergahı belli olmuş!


BOĞAZ KÖPRÜSÜ'NÜN DURUMU


  BOĞAZ'ın iki yakasını birbirine bağlayacak olan köprünün Rumeli Yakası'ndaki ayağı Ortaköy'deki Emin Vafi Korusu'ndan başlayacak, Yüzme İhtisas Kulübü'nün yanından 165 metre uzunluğundaki ayakla Beylerbeyi'ne varacaktır. Köprü çelik halatlarla asılacaktır. Yetkililerin verdiği bilgiye göre, Boğaz Köprüsü Avrupa'nın beşinci büyük köprüsüdür. 300 milyon liraya çıkacağı hesaplanmıştır. Köprüden geçiş, hem yayalar hem de vasıtalara paralı olacak ve köprüyü bir İngiliz firması inşa edecektir. Yukarıda Boğaz Asma Köprüsü'nün temsili bir resmi görülmektedir.


(1968 yılında Reşat Altın 185 liraya satılıyormuş.)


Hürriyet Gazetesi 12 Temmuz 1968



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön