Arsa tapu işlemleri nelerdir Haberi
Arsa tapu işlemleri nasıl yapılır?
Arsa tapu işlemlerinin yapılabilmesi için öncelikle ilgili tapu dairesinden randevu alınıyor. Randevu, internet üzerinden online bir şekilde ya da ALO 181 hattı aranarak da alınabiliyor.
Randevu alındıktan sonra sıradaki işlem, tapu dairesinden istenen belgeleri temin etmek oluyor. Hem satıcının hem de alıcının ayrı ayrı bazı belgeleri tapu memuruna teslim etmesi gerekiyor.
Gerekli belgeler:
1. Satıcıdan istenen evraklar
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan istenen evraklar
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Tapu işlemlerini emlakçı...