Bina risk raporu nasıl düzenlenir Haberi
Bina risk analizi nedir nasıl yapılır?
Herhangi bir apartmanda Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştıran, 1 Ocak 2013′ten itibaren risk değerlendirmesi kapsamına giriyor ve risk değerlendirmesi yaptırması zorunlu hale getiriliyor.
Apartmanların risk değerlendirmesi kapsamına girebilmesi için sadece bir çalışanının bulunması yeterli oluyor. İşçi(yönetici, kapıcı vb) çalıştırmayan apartmanlar risk değerlendirmesi yapmak zorunda olmuyor.
İlgili mevzuatta risk değerlendirmesi; işyerinde var olan ya da dışarıdan gelebilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin riske dönüşmesine yol açan faktörler ile tehlikelerden kaynaklanan risklerin analiz edilerek derecelendirilmesi ve kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması amacıyla yapılması gerekli çalışmalar olarak tanımlanıyor.
Apartmanlarda kat malikleri işveren olarak değerlendiriliyor. İşverenlerin yükümlülükleri aşağıda belirtiliyor;
- İşveren; çalışma ortamının ve çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlama, sürdürme ve geliştirme amacı ile iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yapması veya yaptırması...