23 / 11 / 2024
fuzul

Galata Köprüsünün yüksekliği

Galata Köprüsünün yüksekliği

1964 yılında Galata Köprüsü'nün ayakları 70 santim yükseltilmiş. Tarihi Köprü'nün Karaköy tarafındaki ayakları 70 santim yükseltilerek, daha önce stabilize bir yolla yükseltilen Karaköy Meydanı'na bağlanmış.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

"Yılın projesi" seçilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ödülleri dağıtıldı...

Mühendislik ve inşaat sektörünün en saygın ve küresel yayınlarından biri olan ABD merkezli Engineering News-Record dergisi tarafından "Yılın projesi" olarak seçilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yetkililerine ödül, online düzenlenen tören ile verildi. İşte haberin detayları...

Galata Köprüsü’ndeki çalışmalar planlanandan önce bitirildi

İBB’nin Eminönü ve Karaköy semtlerini birbirine bağlayan Galata Köprüsü’nde yaptığı “Derz Değişimi ve Asfalt Yenileme İnşaatı” planlanan tarihten önce bitirilerek yol trafiğe açıldı.

Galata Köprüsü'nde çalışmalara başlandı! 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatıldı!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından (İBB) Galata Köprüsü'nde yapılacak derz değişimi ve asfalt yenileme çalışmasının ilk etabı  dün gece yarısı başladı. Çalışmaların devam ettiği köprü 40 gün boyunca tek yönlü trafiğe kapatılacak. 

İstanbullular dikkat! Galata Köprüsü onarıma giriyor! Yola çıkmadan önce yeni güzergahlara bakın!

Yeni Galata Köprüsü’nda olası İstanbul depremine hazırlık kapsamında onarım çalışmaları başlayacak. 13 Ağustos Pazar günü başlayacak ve 40 gün sürecek çalışmalar nedeniyle trafik akışı değişecek.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği Eyfel Kulesi'ni geçti!

Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği Eyfel Kulesi'ni geçti. İnşası sona eren kayaklarının yüksekliği 318'er metreye ulaştı.

800 yıllık Kız Köprüsü'nün restorasyonuna soruşturma!

Sivas Divriği'deki 800 yıllık Kız Köprüsü'nün restorasyonunda, üzerine iş makinesi çıkarılması ve sosyal medyada tepki çekmesinden sonra valilik tarafından idari soruşturma başlatıldı.

Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı! 

Yapımı tamamlandığında bölgedeki 16 şehir için geçiş noktası olacak olan Yeni Kömürhan Köprüsü'nün yüzde 92'si tamamlandı...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün kulesi 230 metreye ulaştı!

Temeli, 18 Mart 2017 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule yüksekliği 230 metreye ulaştı. Köprünün 18 Mart 2022'de hizmete açılması planlanıyor...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları 143 metre yüksekliğe ulaştı! 

Çanakkale Boğazı’nda yapılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde 318'er metre olacak iki ayağın 15. blokları yerleştirilerek 143 metre yüksekliğe ulaşıldı. 1915 Çanakkale köprüsünün uzunluğu 3 bin 563 metre olacak...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği 84 metreye ulaştı!

Temeli, 18 Mart 2017 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından törenle atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği yüksekliği 84 metreye ulaştı. Köprü'nün 18 Mart 2022 tarihinde hizmete açılması planlanıyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükseliyor!

Gelibolu ilçesinde, Sütlüce ve Lapseki ilçesinin Şekerkaya mevkileri arasında yapılması planlanan ve tamamlandığında 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları yükseliyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında yüzde 20 ilerleme!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatıyla ilgili açıklamalarda bulundu. Turhan, inşaatında yüzde 20 ilerleme sağlanan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımında biyoçeşitliliğe özel önem verdiklerini belirtti.

Galata Köprüsünün yüksekliği Haberi

Galata Köprüsünün yüksekliği



Galata Köprüsü'nün ayakları 70 santim yükseltildi.


Büyük bir mani çıkmazsa, Köprü bu sabah trafiğe açılacak.


  Tarihi Galata Köprüsü'nün, Karaköy tarafındaki ayaklarının 70 santim yükseltilmesi ile ilgili faaliyet evvelki gece saat 22.00'de başlamış ve dün bütün süratl ile devam etmiştir. İlk iş olarak, evvelki geceden itibaren trafiğe kapatılan köprünün ayakları yükseltilmiş, bir taraftan altındaki dubalara kaynakla ilaveler yapılırken, bir taraftan da üst tarafına demir




kalıplarla beton dökülmüştür.

  Beton kalıplar daha sonra, kum ve çakıl kullanılarak meydana getirilen stabilize bir yolla...