Gayrimenkul alım satımı için gerekli belgeler Haberi
Gayrimenkul alım satımı için gerekli belgeler!
Tapu işlemlerini gerçekleştirmek istiyorsak öncelikle gerekli belgeleri temin etmemiz gerekiyor.Daha sonra ilgili belediyeden tapu işlemleri için randevu almak gerekiyor.
Randevu, TC Kimlik numarası ve Tapu Senedi bilgileri ile alınıyor. Randevu saatinden en az 15 dakika önce başvuru yapılıyor ve gecikilmesi durumunda randevu iptal ediliyor. Gerçek ya da tüzel kişiler aynı gün için sadece bir randevu alabiliyor.
Tapu alım satımında mutlaka yanımızda olması gereken belgeler şu şekilde:
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli belgeler
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda...