indirim marketleri yerli gruplar Haberi
İndirim (discount) marketleri sektörü, yerli oyuncuların hakimiyetine girdi. Yabancılardan Carrefour Diasa'yı, BC Partners da Şok'u satarak sektörden çıktı. Sektördeki tek 'yabancı' BİM'deki yüzde 3.5 hisseye sahip olan Abdulrahman El Khereiji.
Sektörde kıran kırana rekabet yaşandığını belirten uzmanlar, "Yabancılar bu nedenle perakendeden daha karlı olan enerji gibi sektörlere yönelmeye başladı" diyor. Asıl kazanç 'private label'la geliyor. Bu ürünlerin satışını artıranlar daha fazla kar ediyor.
Yaklaşık 15 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan indirim marketleri sektöründe 3 bin 751 satış noktasıyla BİM başı çekiyor. Şok, Diasa ve Onurex'i alan Ülker ikinci, A101 ise üçüncü konumda. Ciner, Anadolu ve İttifak da hızlı büyümeyle dikkat çekiyor.
Ülker'in Onur Ekspresleri satın almasıyla dikkatleri üzerine çeken indirim marketleri pazarında yabancıların çıkısı, yerlilerin ise kıran kırana rekabeti yaşanıyor. Yabancı ortaklı Diasa'nın...