Türkiyede Alışverişçi İhtiyaçları ve Tercihleri Araştırması sonuçları Haberi
Araştırma Kurulu GFK Türkiye, 10 bin hanede barkod okuyucu cihazlarla kaydedilen hızlı tüketim alışverişlerini araştırdı.GFK Türkiye'nin araştırmasına göre, hızlı tüketimde zirvede yüzde 30 pazar payı ile bakkallar yer aldı. Buna karşılık lokal zincirler, tekil süpermarketler ve ulusal kanalların pazar payları düştü.
Alışverişçi İhtiyaçları ve Tercihleri Araştırması sonuçlarına göre, taze gıda kategorisinde yer alan ekmek, süt, yumurta, meyve ve sebze gibi ürünler alışveriş sepetini büyütmede önemli rol oynuyor. Tüm alışveriş harcamalarının, yüzde 65'i taze gıda ürünlerinden oluşuyor. İçinde sadece taze gıda bulunan sepetlerin toplam içindeki oranı yüzde 19 oldu.
En çok pazar günü alışveriş yapılıyor
Alışverişte bakkalların payları büyümeye devam ediyor. Türkiye'deki barkodlu ürünleri kapsayan araştırmada, bakkal ve mahalle marketlerinin payı 0,7 puan artışla yüzde 30'a ulaştı. Bakkal ve mahalle marketlerini, indirim marketleri...