Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz Haberi
Kurlardaki önlenemeyen artış, bunun sonucunda dövizle olan kira maliyetlerinin fırlaması, ithalata getirilen ek vergiler ve dünyada hammadde fiyatlarındaki yükseliş, hazırgiyim ve konfeksiyonda ilkbahar-yaz sezonuna zamlı girilmesine neden olacak. Kimi markalar kardan fedakarlık edip zam oranını yüzde 10-15 arasında tutmayı planlarken, kimi markalarda zam yüzde 30"ları bulacak.
Hazırgiyim ve konfeksiyonda yeni sezon zamlı geliyor. Kurlarda yaşanan artış, bu artışın kiraları yükseltmesi, ithalata ek vergi getirilmesi, dünyada hammadde fiyatlarının yükselişe geçmesi gibi gerekçeleri olan sektörde firmalar yüzde 10 ila yüzde 30 arasında zam yapmaya hazırlanıyor. Geçen yılı tüm olumsuzluklara rağmen yüzde 20 büyümeyle kapatan perakende sektöründe 2012 yılında aynı rakamların yakalanmasını zor gören sektör temsilcileri, zam yapmanın kaçınılmaz olduğu görüşünü savunuyor. İlkbahar-yaz koleksiyonlarının piyasaya çıkmasıyla zamlı fiyatların da...