23 / 12 / 2024

1967 yılında İstanbullular iki katlı otobüslerle seyahat edecekmiş!

1967 yılında İstanbullular iki katlı otobüslerle seyahat edecekmiş!

1967 yılında İETT, İngiltere'den 50 tane iki katlı otobüs ve 50 tane de römorklu otobüs satın alacakmış. İstanbullular, Londra otobüsü olarak bilinen iki katlı otobüslerle seyahat edecekmiş.



1967 yılında İstanbullular iki katlı otobüslerle seyahat edecekmiş!


İKİ katlı Londra otobüslerinde 76 yolcu için oturacak yer bulmaktadır. Yukarıdaki kısma, bir merpenle çıkılmaktadır. Çok kullanışlıdır ve hareket kabileyeti büyüktür.


İstanbullular yakında 2 katlı otobüslerle seyahat edecek.


Ayrıca 50 tane de römorklu otobüs satın alınıyor.


  Pek yakında İstanbul caddelerinde, Londra'nın iki katlı belediye otobüsleri dolaşacak ve yolcuları bir yerden diğer yere taşıyarak mevcut taşıt sıkıntısını hafifletmeye çalışacaktır.


  İETT Genel Müdürlüğü'nün İngiltere'deki bir şirketle yaptığı müspet sonuç vermiştir. İki katlı otobüslerden elli tane getirilecektir. Ayrıca, arkasında römorku bulunan otobüslerden de satın alınacaktır. bu römorklar da aynen otobüs kadar yolcu alacaktır. Römorklu otobüslerin, büyük yolcu kesafeti bulunan uzak semtlerde çalıştırılması düşünülmektedir. Römorklu otobüslerden de elli tane ithal olunacaktır.

  Varılan anlaşmadan sonra İngiltere'de otobüslerin inşasına başlanmıştır. İETT 300 otobüs satın alacaktır. Gerş kalan 200 otobüs, bilinen şekilde olacak, fakat İstanbul'un ihitiyacını karşılayacak büyüklükte yapılacaktır.


1967 yılında İstanbullular iki katlı otobüslerle seyahat edecekmiş!


  Otuz otobüslük ilk parti yılbaşında teslim edilerek, Türkiye'ye getirilecektir. Daha sonra her ay 30 otobüs İstanbul'a yola çıkarılacak, on ay içinde 300 taşıt aracı tamamlanacaktır.


1967 yılında İstanbullular iki katlı otobüslerle seyahat edecekmiş!


RÖMORKLU: ''Karayolu Treni'' adı verilen bu römorklu otobüslerde, 76 yolcunun oturabileceği yer vardır. Genellikle şehirlerarası seferlerde kullanılmasına rağmen, İstanbul'un uzak semtleriyle bağlantı kurmak, büyük yolcu kesafetini merkeze getirip götürmek için faydalı görülmektedir. Öndeki otobüs ile arkadaki römork, birbirlerine bir koridorla bağlıdır ve içeriden arkaya geçilebilmektedir. Römorkla beraber ağırlığı 29 tona yakındır. 200 beygir gücüne sahiptir. Uzunluğu 20 metreyi bulmaktadır.


Hürriyet Gazetesi 11 Ekim 1967



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com


Geri Dön