Genel ve ferdi iskan bedelleri!
Herhangi bir inşaatın yapımının bitmesi sonucu bağlı bulunduğu belediyeden alınan izin olan iskan; genel ve ferdi iskan olarak karşımıza çıkıyor. İşte genel ve ferdi iskan bedelleri...
Genel ve ferdi iskan bedelleri!
İskan belgesi, herhangi bir inşaatın yapımının bitmesi sonucu bağlı bulunduğu belediyeden alınan izin olarak tanımlanıyor. Bu izin; "Genel İskan" ve "Ferdi İskan" olmak üzere iki şekilde karşımıza çıkıyor.
Genel iskan..
Genel iskan belgesi için, yapıyı yapmakla yükümlü olan müteahhitin binayı bitirdikten sonra bağlı bulunduğu belediyeye başvurması gerekiyor. Belediyenin genel iskan vermesi için öncelikle itfaiye müdürlüğünün binanın inşaatına başlamadan önce yapılan ve onaylanan yangın projesine uygun olarak yapılıp yapılmadığına dair onayını alması gerekir.
Bu projenin içinde yangın merpeninin yönetmeliklere ve projeye uygun olup olmadığı, yangın söndürme cihazlarının yönetmeliklere uygun olup olmadığı gözden geçirlir.
Bunun yanı sıra İl Savunma Müdürlüğünden binanın sığınağının yönetmeliklere uygun olduğuna dair onay alınması gerekiyor. Daha sonra SSK ile ilişiğin kesildiğine dair "Borcu yoktur" şeklinde bir belge alınır.
Belediyeye ödenmesi gereken harçlar ödendikten sonra kontrole gelen belediyenin mimar ve mühendisleri binanin projeye uygun olup olmadığını denetler vu uygunsa genel iskan belgesi verilir.
Bu belge ile birlikte müteahhidin binayla olan ilişkisi tamamlanır ve taahhüdünü yerine getirmiş olur.
Ferdi iskan..
Ferdi iskan ise binada daire sahibi olanlar tarafından yine belediyeye başvurularak alınan izin belgesi olarak ifade ediliyor. Ferdi iskan için başvuruda bulunan kişi sahip olduğu mülkün metrekare ve binanin sınıfına göre vergi dairesine harçlarını yatırır. Daha sonra tapuda yapılan cins değişikliği sonrası dairesinin tapusunu ve ferdi iskanını alır.
Genel ve Ferdi iskanda ödenecek bedeller..
Su sayaç bedeli: Abonesi tarafından ödeniyor.
Topraklama bedeli: Müteahhit tarafından ödeniyor.
DASK: Abonesi tarafından ödeniyor.