20 / 05 / 2024

tramvay vagonu

tramvay vagonu

İstanbul'da uzun yıllar kullanıldıktan sonra hurdaya ayrılan ve Ayvalık ilçesindeki Cunda Adasına getirilerek onarımı yapılan tramvay vagonu, girişimci iki arkadaş tarafından "Taksim-Cunda" adıyla kafeye dönüştürüldü...

Bursa'da yerli tramvay vagonu saha testlerine başladı!

Yerli tramvay ’İpekböceği’nin ardından Bursa’da üretilen yerli hafif raylı sistem araçlarından 2’si Burulaş’ta saha testlerine başladı.

Habipler-Topkapı Tramvayı metroya dönüşüyor!

Arnavutköy ilçesindeki tamamlanan yatırımları hizmete alan ve Eski Edirne Asfaltı’nın yenilenmesi çalışmasını başlatan Kadir Topbaş, Arnavutköy’e 4 ayrı raylı sitsem hattı getireceklerini, Habipler-Topkapı Tramvayı’nı da metroya dönüştüreceklerini söyledi

Kayseri tramvay 4.ve 5. etap uygulaması 2016'da başlayacak!

Kayseri tramvay hattında araç sayısı yıl sonundan itibaren 30 yeni aracın gelmesiyle 68’e çıkacak. Böylece yolcu taşıma kapasitesi de 90 bin kişiden 180 bin kişiye yükselecek.

Karşıyaka Tramvayı’nda değişiklik!

Karşıyaka Tramvayı için Mavişehir’den start veren İzmir Büyükşehir Belediyesi, vatandaşlardan gelen yoğun talep üzerine Çevre Yolu ile Atakent Kavşağı arasındaki güzergahı “karma trafik” olarak revize etti...

Kocaeli'deki tramvay, gayrimenkul fiyatlarını yüzde 200 arttırdı!

Geldi gelecek, yapıldı yapılacak derken tramvay güzergahı belirlendi. Güzergahın belirlenmesiyle birlikte de o alanda yer alan gayrimenkul fiyatları bir anda arttı.

Karşıyaka tramvayı 9.7 km uzunluğunda!

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.7 kilometrelik güzergahta hizmete sunacağı tramvay hattı, gidiş-geliş şeklinde çift hat olarak çalışacak. Hatta günlük 87 bin kişi taşınacak.

Konak tramvay hattının güzergahı değişti!

İlk ray döşenmesi başlanan Konak tramvay hattında sivil toplum örgütlerinin taleplerini göz önüne alan İzmir Büyükşehir Belediyesi, tramvay güzergahının sahilden geçen bölümünü Mithatpaşa Caddesi'ne aldı.

Kocaeli tramvay projesi için çalışmalara başlandı!

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, proje çalışmaları tamamlanan Sekapark-Otogar arası tramvay projesi çalışmaları için ve birçok farklı noktadaki yeni kavşak ve yol yapımı projeleri için çalışmalara başladı.

1993 yılında hızlı tramvay Atatürk Havalimanı'na kadar uzatılacakmış!

1993 yılında Aksaray-Otogar arasında hizmete giren hızlı tramvayın havalimanına kadar uzanacak olan ikinci aşama inşaatında, altyapı çalışmaları tamamlanmış. 23 kilometre uzunluğundaki projenin tamamlanmasıyla günde 400 bin yolcu taşınacakmış.

1992 yılında Aksaray-Sirkeci tramvay hattının ilk etabı açılacakmış!

1992 yılında Aksaray-Sirkeci tramvay hattının Aksaray-Beyazıt bölümü hizmete açılacakmış. Günde ortalama 120 bin yolcu taşıyacak 3.5 kilometrelik tramvay hattının ilk etabı vagonlarla birlikte 175 milyar liraya mal olmuş.

1991 yılında 2 tramvay projesinin temeli atılmış!

1991 yılında Aksaray ve Sirkeci arasında hizmete konulacak, toplam 4 kilometre uzunluğundaki tramvay projesi ve Ataköy ile Yenikapı arasında yapılması düşünülen hızlı tramvayın temelleri atılmış.

1990 yılında Tünel-Taksim arasında tramvay çalışacakmış!

1990 yılında Tünel ile Taksim arasında tramvay çalışacakmış. Kadıköy Tramvay Müzesi'ndeki 1950'li yıllarda kullanılan tarihi tramvaylar, 2 milyar liraya onarıldıktan sonra Tünel ile Taksim arasında çalışacakmış.

1990 yılında İstanbul'a tramvay gelecekmiş!

1990 yılında İstanbul 34 yıl sonra tramvaya kavuşacakmış. İETT tarafından hazırlanan tramvay projesi 1 yılda tamamlanacakmış. Aksaray ile Sirkeci arasında çalışacak tramvay hattı 4 kilometre uzunluğunda olacakmış.

tramvay vagonu Haberi

tramvay vagonu
İşletmecilerden Orkun Uzun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bir dönem Taksim'de hizmet veren ve hurdaya ayrılan 34 numaralı tramvayın, ihaleyle satışa sunulduğunu söyledi.  Hangi yıllarda ve kaç yıl kullanıldığını bilmedikleri vagonun önce bir başkası tarafından satın alındığını belirten Uzun, 'Arkadaşım Emre Ertan ile tramvayı bu kişiden aldık.  Tramvayı aldığımızda içi boştu, koltukları ve diğer aparatı sökülmüştü" dedi.

İstanbul'da vinçle bir kamyona yükledikleri vagonun Cundaya getirilmesinin çok zahmetli olduğunu ifade eden Uzun, bazı değişiklikler yaparak bunu zor bir süreç sonunda "Taksim-Cunda" adıyla kafeye dönüştürdüklerini anlattı.

Eskiden İstanbul'un tarihiyle bütünleşen tramvayın, şimdi Cunda Adasının taş evlerinin arasında nostalji yaşattığını vurgulayan Uzun, "Tramvayın kafeterya olduğunu görenler çok beğendiklerini söylüyor.
Kimileri ise önünde hatıra fotoğrafı çektiriyor. Adaya tatile gelen bazı İstanbullular, Taksim'de bindikleri tramvayı...