Vatandaştan bu ürüne şikayet yağdı! Okuyunca çok şaşıracaksınız!
Türkiye’de tüketicilerin özellikle internetten yaptığı alışverişlerde aldığı ürünlerle ilgili şikayetlerin ardı arkası kesilmiyor. Peki geçtiğimiz yıl tüketici en çok hangi üründen şikayet etti ve eğer aldığınız ürün umduğunuz gibi çıkmadıysa ne yapmanız gerekiyor?
EN ŞİKAYET EDİLEN ÜRÜN AYAKKABI OLDU
Konuyla ilgili gelen ilginç bilgilerden bir diğeri de hangi ürünün en fazla şikayet konusu olduğu. Buna göre, vatandaş tarafından yapılan başvuruların ürün ve hizmet bazında dağılımında, en çok ayakkabıya yönelik şikayette bulunulduğu gözlendi. Yapılan toplam başvuruların yaklaşık yüzde 11,2’si (71 bin 333 başvuru) ayakkabıya ilişkin oldu.
Ayakkabıyı, yüzde 6,6 ile internet abonelikleri (42 bin 280) ve yüzde 5,5 ile cep telefonu (35 bin 306) başvuruları takip etti.
Vatandaşların en fazla şikayet ettiği diğer konular ise yüzde 5,2 ile kredi kartı üyelik ücreti (33 bin 326), yüzde 4,1 ile kıyafet (26 bin 173), yüzde 3,2 ile mobilya (20 bin 407) ve yüzde 2,9 ile GSM aboneliği (18 bin 636) oldu.
Şikayetlerin sektörler bazında dağılımına bakıldığında ise yüzde 52,6 ile en çok perakende ticaret sektörüne (334 bin 23) ilişkin başvuru yapıldığı, bunu, yüzde 14,7 ile abonelik hizmetleri (93 bin 516) ve yüzde 12,2 ile finansal hizmetler sektörü (77 bin 764 başvuru) yönelik başvuruların izlediği ortaya çıktı.
PARASAL SINIR 66 BİN TL OLDU
Konuyla ilgili, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da yapılan değişikliklerle 1 Ekim 2022 itibarıyla tüketici hakem heyetlerine yapılacak başvurularda uyulması zorunlu parasal sınır 30 bin liraya çıkarılmış, daha sonra bu tutar, 1 Ocak’tan geçerli olmak üzere yeniden değerleme oranında artırılarak 66 bin liraya yükseltilmişti.