29 / 11 / 2024

1971 yılında Aksaray

1971 yılında Aksaray

1971 yılında Aksaray'da 40 milyon lira sarfıyla yıl sonuna kadar tamamı bitirilecek olan Aksaray alt - üst geçidini, Yenikapı'ya bağlayan 400 metre uzunluğundaki yol, törenle trafiğe açılmış.

1952 yılında Mecidiyeköy Aksaray arasına yapılacak metro için Fransız firmasından teklif! 160 milyon liraya mal olacak!

1952 yılında Mecidiyeköy Aksaray arasına kurulacak olan metro ihalesi için Fransız firmasından teklif gelmiş. Toplamda 160 milyona mal olacak metro inşaat için gerekli görüşmeler yapılmış...

1957 yılında Aksaray civarındaki bina ve dükkanlar yıkılmış!

1957 yılında,  Aksaray civarındaki binalarla, Saraçhane ile Beyazıt arasındaki binaların ve dükkanların yıkımına karar verilmiş.

Aksaray'da 2016 yılı inşaat sektörü hedefleri büyüdü!

2015 Yılında Aksaray'da el değiştiren konut satışları 2016 yılı için de inşaat sektöründe hedeflerin büyümesine yol açtı. Vatandaşlar daha çok eski konutlarını satıp yeni konutlara yöneliyor.

1944 yılında tarihi İbrahimağa Hamamı yıktırılacak!

1944 yılında Belediye tarafından satın alınan 15. yüzyıldan kalma tarihi İbrahimağa Hamamı yıktırılacakmış. Atatürk Bulvarı'nın Aksaray'a uzanan kısmında yol ortasında kalan hamam, Hasan Ali Yücel'in emriyle yıktırılacakmış.

1937 yılında Bostancı Ali Cami yıktırılıyor!

1937 yılında Aksaray'da Langa civarında bulunan 16. yüzyıldan kalma tarihi Bostancı Ali Cami yol ortasına geldiğinden yıktırılmaktaymış. Mimar Davud'un üç eserinden biri olan Bostancı Ali Cami yıktırılıyormuş.

1993 yılında hızlı tramvay Atatürk Havalimanı'na kadar uzatılacakmış!

1993 yılında Aksaray-Otogar arasında hizmete giren hızlı tramvayın havalimanına kadar uzanacak olan ikinci aşama inşaatında, altyapı çalışmaları tamamlanmış. 23 kilometre uzunluğundaki projenin tamamlanmasıyla günde 400 bin yolcu taşınacakmış.

1992 yılında Aksaray-Sirkeci tramvay hattının ilk etabı açılacakmış!

1992 yılında Aksaray-Sirkeci tramvay hattının Aksaray-Beyazıt bölümü hizmete açılacakmış. Günde ortalama 120 bin yolcu taşıyacak 3.5 kilometrelik tramvay hattının ilk etabı vagonlarla birlikte 175 milyar liraya mal olmuş.

1992 yılında İstanbul tramvaylı günlere dönüyormuş!

1992 yılında İstanbul'da ulaşımı halletmek için İstanbul tekrardan tramvaylı günlere dönüyormuş. Saatte yaklaşık 10 bin kişi taşıyacak, 4 kilometre uzunluğundaki Sirkeci-Aksaray tramvay hattı projesinin keşif bedeli 16 milyar liraymış.

1991 yılında 2 tramvay projesinin temeli atılmış!

1991 yılında Aksaray ve Sirkeci arasında hizmete konulacak, toplam 4 kilometre uzunluğundaki tramvay projesi ve Ataköy ile Yenikapı arasında yapılması düşünülen hızlı tramvayın temelleri atılmış.

1990 yılında İstanbul'a tramvay gelecekmiş!

1990 yılında İstanbul 34 yıl sonra tramvaya kavuşacakmış. İETT tarafından hazırlanan tramvay projesi 1 yılda tamamlanacakmış. Aksaray ile Sirkeci arasında çalışacak tramvay hattı 4 kilometre uzunluğunda olacakmış.

1989 yılında İstanbul Metrosu deneme seferlerine başlamış!

1989 yılında İstanbul Metrosu deneme seferlerine başlamış. İstanbul Metrosu'nun birinci aşaması olarak inşa edilen 8.5 kilometre uzunluğundaki Aksaray-Esenler (Ferhatpaşa) güzergahında, günde 50 bin yolcu taşınacakmış.

1986 yılında tramvaydan metroya!

1966 yılında İstanbul'dan tamamen kaldırılan tramvay, yerini 1986 yılında Aksaray'da temeli atılacak metroya bırakacakmış. Kenan Evren'in de katılacağı törenle temeli atılacak metro, Yenikapı-Ataköy arasında toplam 23 kilometrelik hat üzerinde çalışacakmı

1985 yılında hızlı tramvay ihalesini İsveçliler kazanmış!

1985 yılında yapılan hızlı tramvay ihalesini ASEA adlı İsveç firması ile Türk Yapı Merkezi kazanmış. Aksaray-Küçük Sanayi Bölgesi arasında, 7 kilometrelik tramvay sistemi 38 milyar liraya mal olacakmış.

1971 yılında Aksaray Haberi

1971 yılında Aksaray



Altı şeritlik yeni yol, trafiği geniş ölçüde rahatlatacak


İSTANBUL


  2 yıl önce inşasına başlanıp, 40 milyon sarfıyla sene sonuna kadar tamamı bitirilecek olan Aksaray alt - üst geçit inşaatını, Yenikapı'ya bağlayacak 400 metre uzunluğundaki yol, dün törenle trafiğe açılmıştır.

  Yirmi bir metre genişliğinde gidiş - geliş altı şerit halinde yapılan yolun çelik konstrüksiyonu içi Devlet Demiryolları'na 2,5 milyon, müteahhit firmaya da bir buçuk milyon lira ödenmiştir.

  İstanbul trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak olan geçidin, hizmete açılan Yenikapı yolu etrafındaki odun depoları onar metre geriye çekilerek, kazanılan kısma otomobil ve minibüsler için park yerleri ve çevre halkının istirahatı için...