apartman için çürük raporu almak Haberi
Apartman çürük raporu nasıl alınır?
Çürük yapıların tespiti 26454 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılıyor.
Çürük yapıların tespiti öncelikle yapı malikleri tarafından, masrafları kendilerine ait olmak üzere yaptırılıyor.Taşınmaz mal için yapılacak çürük yapı tespiti talebi, tapu belgesinin ve kimlik belgesinin fotokopisi ile yapılıyor.Maliklere verilen süre içinde tespitin yapılması gerekiyor aksi takdirde bu karar idareden istenebiliyor.
Çürük raporu gerçeğe aykırı düzenlendiğinin tespit edilmesi halleri hariç olmak üzere, her yapı için sadece bir adet çürük tespiti raporu düzenlenebiliyor. Lisanslandırılmış kurum ve kuruluşlar riskli yapı tespit talebi üzerine, o yapı hakkında daha önce riskli yapı tespit raporu düzenlenip düzenlenmediğini elektronik yazılım sistemi üzerinden kontrol ediliyor.
Çürük yapı tespitine ilişkin raporların bir örneği, tespit tarihinden itibaren en geç yedi gün...