23 / 12 / 2024

emlak ofisi açmak için gereken şartlar

emlak ofisi açmak için gereken şartlar

Emlak ofisi açmak için izlenecek yol; vergi dairesi kaydı, meslek odası kaydı, bağ-kur kaydı ve belediyeden emlakçılık ruhsatı alınması şeklinde oluyor. Buna göre bu aşamalarda istenilen belgeleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz...

Kira uyarlama davası açmak mantıklı mı? Hangi şartlarda açılabilir?

Son zamanlarda kira tespit ve kira uyarlama davaları sosyal medyada sık sık gündem oluyor. Peki kira uyarlama davası açmak mantıklı mı? Kira uyarlama davası neden açılır? İşte detaylar...

Milli Emlak’tan iki şehirde arazi fırsatı! KDV’den muaf araziler satışa çıktı!

Milli Emlak Afyonkarahisar Başmakçı ve Balıkesir Balya’da yer alan arazileri satışa çıkardı. Arazilerin muhammen bedelleri 92 bin TL ve 455 bin TL olarak açıklandı.

İhtiyaç nedeniyle tahliye davası açmak isteyen ev sahipleri dikkat!

Ev sahipleri ve kiracılar arasında yaşanan anlaşmazlıklar son günlerde sık sık gündeme gelirken, Avukat Esat Özel'den de İhtiyaç nedeniyle tahliye davası açmak isteyenler için bir paylaşım geldi. İşte Esat Özel'in o paylaşımı ve paylaşıma gelen yorumlar...

Amsterdam’da yeni otel açmak yasaklandı! Nedeni şaşırttı!

Holllanda'nın başkenti Amsterdam’da yeni otel açmak yasaklandı. Belediye Meclisi, “Dengeli Turizm Yönetmeliği” uyarınca, tüm şehri oteller için “yasak bölge” ilan etti.

CHP Bursa Milletvekili Sarıbal: Köylerde bakkallar kapandı, yerine emlak ofisleri açıldı!

CHP Bursa Milletvekili Orhan Sarıbal, Meclis'te yaptığı konuşmada, "Nerde tarımı toprağı, emeği, üretimi, çiftçiyi koruyan, gözeten bütçe? Köylerde bakkallar kapandı, yerlerine emlak ofisleri açıldı." dedi.

NEF, Türkiye’nin dört bir yanında arsa ofisi açıyor!

NEF Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur, geçtiğimiz gün gerçekleştirilen basın toplantısında emlak sektörüne yönelik önemli açıklamalarda bulunurken hedef ve projelerini paylaştı. Türkiye’nin dört bir yanında arsa ofisi açan NEF, 2 yılda 3,5 milyon metrekarenin üzerinde arsa satışı yaptı.

Koza Altın Trabzon Araklı'da yeni maden ocağı açmak için start verdi!

Cevher madeni sayısını her geçen gün artırmaya devam eden Koza Altın İşletmeleri Trabzon Araklı'da yeni bakır madeni açmak için start verdi. 

Koza Altın, Eskişehir'de yeni altın ve gümüş madeni açmak için düğmeye bastı!

Cevher madeni sayısını her geçen gün artırmayı sürdüren Koza Altın İşletmeleri yeni altın ve gümüş madeni açmak için düğmeye bastı.

Koza Altın düğmeye bastı! 20 günde üçüncü altın ocağını açmak için başvurdu! 

Borsa İstanbul'da işlem gören Koza Altın İşletmeleri A.Ş. (KOZAL) cevher madeni sayısını artırıyor. Son olarak Erzurum ve Gümüşhane'de maden ocağı açmak için ÇED başvurusu yapan şirket, Nevşehir için harekete geçti.

Çin, emlak krizini aşmak için sektöre desteğini artıracak!

Çin Merkez Bankası ve Ulusal Mali Düzenleme İdaresi tarafından yapılan ortak açıklamada ekonomik toparlanmanın önündeki en büyük engellerden biri şeklinde değerlendirilen emlak krizini aşmak için sektöre destek politikalarının genişletileceği kaydedildi.

Emlak ofisi açmak için gerekli belgeler 2022! Emlak ofisi nasıl açılır?

Emlak ofisi açmak isteyenler yeni bir ofis açmak için nelerin gerekli olduğunu araştırıyorlar. Emlak ofisi açabilmek için bazı koşulların sağlanıyor olması gerekiyor. Peki, emlak ofisi nasıl açılır? Emlak ofisi açmak için gerekli belgeler nelerdir? İşte tüm detaylar...

Emlak ofisi açılırken nelere dikkat edilmeli?

Mekan Gayrimenkul Genel Müdürü Tahir Köstek, emlak ofisi açacak girişimcilere nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini madde madde anlattı.

Emlak ofisi açarken nelere dikkat edilmeli? 

Emlak ofisi açmak için birtakım teknik bilgilerin bilinmesinin yanı sıra temel eğitimin de alınması gerekiyor. Peki emlak ofisi açmak için eğitim şart mı? Emlak ofisi açarken nelere dikkat edilmeli? 

emlak ofisi açmak için gereken şartlar Haberi

emlak ofisi açmak için gereken şartlar


Emlakçılık ruhsatı!


Emlak ofisi açmak için izlenecek yol; vergi dairesi kaydı, meslek odası kaydı, bağ-kur kaydı ve belediyeden emlakçılık ruhsatı alınması şeklinde oluyor. Buna göre bu aşamalarda istenilen belgeleri şöyle sıralayabiliriz:


A) Vergi dairesine başvururken;

- Nüfus cüzdan sureti

- İkametgah imühaberi

- İmza sirküleri

- Tapu fotokopisi veya kira kontratosu

- Nüfus cüzdanı fotokopisi

- İşe başlama formu


Bağlı olunacak vergi dairesine müracaat üzerine görevli yoklama memuru adrese gelerek yerinde tespit yapar. Bu tespit sonucu yoklama fişinin bir nüshası kişiye verilir. Yoklama fişiyle tekrar vergi dairesine giderek vergi sicil numarası alınır ve vergi levhası tasdik ettirilir. Bununla birlikte fatura tasdik ve basım yazısı alınır. Alınan bu yazı ile anlaşmalı matbaaya fatura bastırılır.


B) Fatura, fiş yazısını almak için oda veya dernek kaydının yapılması gerekiyor.


C) Vergi dairesi işlemlerinin tamamlanmasının...