emlak ofisi açmak için ruhsat Haberi
Emlakçılık ruhsatı!
Emlak ofisi açmak için izlenecek yol; vergi dairesi kaydı, meslek odası kaydı, bağ-kur kaydı ve belediyeden emlakçılık ruhsatı alınması şeklinde oluyor. Buna göre bu aşamalarda istenilen belgeleri şöyle sıralayabiliriz:
A) Vergi dairesine başvururken;
- Nüfus cüzdan sureti
- İkametgah imühaberi
- İmza sirküleri
- Tapu fotokopisi veya kira kontratosu
- Nüfus cüzdanı fotokopisi
- İşe başlama formu
Bağlı olunacak vergi dairesine müracaat üzerine görevli yoklama memuru adrese gelerek yerinde tespit yapar. Bu tespit sonucu yoklama fişinin bir nüshası kişiye verilir. Yoklama fişiyle tekrar vergi dairesine giderek vergi sicil numarası alınır ve vergi levhası tasdik ettirilir. Bununla birlikte fatura tasdik ve basım yazısı alınır. Alınan bu yazı ile anlaşmalı matbaaya fatura bastırılır.
B) Fatura, fiş yazısını almak için oda veya dernek kaydının yapılması gerekiyor.
C) Vergi dairesi işlemlerinin tamamlanmasının...