kiğilı çin büyüme Haberi
Türkiye'de erkek giyim sektöründe rekabet artarken fiyatların sabit kalması, kârlılığı düşürdü. Bu durumu artıya geçirmek isteyen sektör oyuncuları, gözünü alternatif pazarlara dikti. Erkek giyim sektörünün önde gelen isimlerinden Kiğılı 2014 yılını yüzde 22'ye yakın bir büyümeyle kapatsa da rotasını büyük bir potansiyelin olduğu Çin'e çevirdi. Şirketin CEO'su Hilal Suerdem, Türkiye'de 225 mağazayla hizmet verdiklerini belirterek, "Son bir yıldır yurtdışı yatırımlarımıza ağırlık verdik. 300 milyon zenginin yaşadığı Çin'i rotamıza aldık" dedi. Son dönemde klasik çizginin dışına çıkarak gençler için özel bir koleksiyon sunduklarını belirten Suerdem ile yeni yatırım planlarını ve sektörü konuştuk.
Yurtdışı yatırımlarınız nasıl şekilleniyor?
Yurtdışında 16 tanesi Kiğılı Corner olmak üzere 21 mağazamız bulunuyor. Bu yıl Çin'de iki yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Bu ülkenin potansiyeli hem bizim hem de sektörümüz...