Yeni nesil alışveriş merkezleri Haberi
Alışveriş merkezi denildiği zaman ilk akla gelen sinema, yeme-içme, süpermarket ve ev-yapı marketleri gibi kullanım alanlarıdır ve bu kullanımlar standart AVM konseptini tanımlamaktadır. Ne yazık ki; dünyada olduğu gibi Türkiye’de de bu bilinen kullanımların dışına çok nadir çıkılmaktadır.
Türkiye 2013-2014 döneminde Rusya’dan sonra Avrupa’da en çok proje geliştirilen, inşa edilen ve tamamlanan pazardır. Kişi başına düşen kiralanabilir AVM alanı verilerine göre Avrupa sıralamasında altlarda olması, her ne kadar bu sektördeki büyük potansiyeli işaret ediyor ve yatırımcıyı memnun ediyor olsa da AVM'lerin farklılaşmaya çok ihtiyacı olduğu gün gibi ortadadır! Sayıları arttığı halde konsept çeşitliliği artmayan AVM'ler, gittikçe birbirine benzemekte ve ziyaretçilerin tercih nedeni sadece lokasyon haline gelmektedir. AVM’ler, 30-40 yıldır aynı mantık ile çalışmaktadır. Fakat altını çizmek gerekir ki; bu süreç...