1950\'den sonra türkiye Haberi
Raporda ayrıca "yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan yüksek hızlı tren" projelerinin durdurulması gerektiği belirtilerek, eski hatlarda "sürat demiryolu" projelerinin hayata geçirilebileceği kaydedildi. Oda, 22 Temmuz 2004 tarihinde Haydarpaşa-Ankara seferi yapan hızlandırılmış trenin Pamukova ilçesinde raydan çıkması sonucu meydana gelen kazanın yıldönümü dolayısıyla rapor yayımladı. Söz konusu kazada, 41 kişinin öldüğü, 81 kişinin yaralandığı anımsatılarak, bu olayın ardından "hızlı tren" ve "demiryolu politikalarının" daha çok tartışılır hale geldiği ifade edildi.
DEMİRYOLLARININ YÜZDE 82'Sİ, 1950 ÖNCESİNDE YAPILDI
Raporda, Osmanlı İmparatorluğu döneminde demiryolu yapımının, "özellikle Avrupa sermayesinin istemleri ve Büyük Britanya İmparatorluğunun Arap yarımadası üzerinde hegemonyasını perçinlemek, Bağdat-Basra üzerinden Hindistan ve Asya'daki sömürgelerine uzanan yolu güvencede tutma" çabalarıyla başlatıldığı belirtilerek, bu demiryolu projelerinin İmparatorluğu ciddi borç kıskacına aldığı anlatıldı.
Rapora göre,...