Riskli yapı başvurusu için gerekenler Haberi
Riskli yapı başvurusu nereye yapılır?
Riskli alan içinde veya dışında olan ekonomik ömrünü tamamlamış, yıkılma veya ağır hasar görme ihtimali olan yapılar riskli yapılar olarak tanımlanıyor.
Kat malikleri yapılarını, Bakanlığa, belediyelere, il özel idarelerine, büyükşehir belediyelerine, büyükşehir ilçe belediyelerine veya Bakanlıkça lisanslandırılacak, kurum ve kuruluşlara riskli yapı tespiti yaptırılabiliyor.
Kat maliklerinden birinin lisanslı özel kuruluşlardan birine başvurarak risk raporunun Bakanlıktan onayı alındıktan sonra bu yapı riskli yapı olarak nitelendiriliyor.
Riskli yapıların tespiti riskli yapı lisans belgesine sahip kurum ve kuruluşlar tarafından yapılabiliyor. Peki, riskli yapı başvurusu için neler gerekir?
Lisanslı Firmanın İl Müdürlüğüne Dilekçesi
*Malikin Talep Dilekçesi
*Malikin Tapu Belgesi Sureti
*Malikin Kimlik Belgesi Sureti
*Güncel Tapu Takyidat Belgesi
*Vekaletname (Malik Adına Vekaleten İşlem Yapılması Durumunda)
*Yapının A.R.A.A.D.NET’ten Alınacak İnceleme Formu
*Emlak Vergisi Bina Bildirimi
*Bakanlık Teknik Eğitimine Katılım Belgesi Sureti
*Jeoloji-jeofizik Mühendislerinin...